مدیر کل نوسازی مدارس تهران گفت: کمبود فضای آموزشی در انبوه سازی ها برای سال تحصیلی آینده نیز احساس می شود و برخی مدارس پایتخت نیازمند تخریب و بازسازی اند که با تلاش‌های در نظر گرفته شده در یک پروسه‌ی 10 ساله از چرخه‌ی کار آموزشی خارج می‌شوند.

ورناصری مدیر کل نوسازی مدارس شهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت:با توجه به پروژه‌هایی که در دست اجرا داریم، همچنان کمبود فضای آموزشی در استان تهران وجود دارد به خصوص در برخی از مناطق حاشیه‌ای شهر و سایت مسکن مهر که جز مواردی هستند که دراولویت کارهای ما قرار گرفته‌اند. 

وی ادامه داد: امیدواریم که بتوانیم فضای آموزشی مناسب را از حیث تعداد کلاس و ظرفیت به فضای آموزشی استان اضافه کنیم و ممکن است تعداد مدارس دو شیفت افزایش یابد ولی با تمهیداتی که در نظر گرفته شده است به صورت 3 شیفته نخواهند شد . 

وی اظهار داشت: درکل استان حدود 110 پروژه پیش‌بینی کرده‌ایم که آماده‌ی بهره‌برداری هستند که حدود 1100 کلاس درس را شامل می‌شود و قبل ز شروع سال تحصیلی جدید آماده‌ی بهره‌برداری می‌شوند همچنین میانگین این کمبود دراستان تهران 30 درصد است و تا زمانی که این درصد به صورت یک شیفت نشوند، همچنان ما کمبود فضای آموزشی داریم. 

ورناصری تاکید کرد: به عبارتی حدود 1000 مدرسه نیاز داریم تا از دو شیفته بودن خارج شویم .
ورناصری تاکید کرد: در سطح استان تهران 1400 مدرسه داریم که نیاز به تخریب و بازسازی دارند و ما در حال برنامه ریزی هستیم تا این تعداد در یک پروسه‌ی زمانی 10 ساله از چرخه کار آموزشی خارج شوند. 

وی ادامه داد: پروسه‌ی تجاری کردن بخشی از فضای مدرس  و دریافت مجوز از شهرداری ، بازه زمانی زیادی را می‌ طلبد اما اگر این مراحل طی شود، ایده‌ی خوبی برای عملیاتی شدن ساخت فضای آموزشی باشد و در آمد حاصل از این بخش تجاری به مدرسه بازگردد تا منبع در آمدی برای مدارس باشند. 

وی در خصوص اینکه سهم آموزش و پرورش از عوارض صدور پروانه به کجا می رسد گفت: این موضوع هنوز برای من هم روشن نیست که چند درصد این عوارض سهم آموزش و پرورش است و اینکه قرار است چقدر به آموزش و پرورش تعلق بگیرد برای ما هم شفاف نیست. ما پیگیری‌های لازم را انجام دادیم و انتظار داریم که این درصد برای ما هم شفاف شود.

انتهای پیام/ 




انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار