دویچه وله در گزارشی به روابط اقتصادی پسابرجام ایران و آلمان پرداخته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه دویچه وله، آلمان امیدوار است از سرگیری تجارت با ایران منجر به ایجاد 80 هزار فرصت شغلی در این کشور شود و میزان صادرات به ایران را پنج ‌برابر افزایش دهد.

بر همبن اساس، با پایان تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، آلمان که پیش‌ از تحریم‌ها بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران در اروپا به شمار می‌رفت، برای تقویت دوباره حضور خود در بازار پررونق اقتصاد ایران خیزهای بلند برداشته است. استحکام دوباره پیوند تجاری دو کشور، ده‌ها هزار فرصت شغلی در بازار کار آلمان به وجود خواهد آورد.

این گزارش می افزاید: با توجه به منبع عظیمی از ذخایر طبیعی که تهران در اختیار دارد، پیش‌بینی می‌شود صادرات آلمان به ایران در چند سال آینده پنج برابر شود و به ارزش 10 میلیارد یورو برسد.

فولکر ترایر، رئیس بخش اقتصاد خارجی اتاق بازرگانی و صنعتی آلمان به خبرگزاری آلمان گفت: بر همین اساس نزدیک به 80 هزار فرصت شغلی جدید در آلمان ایجاد خواهد شد.

روز پنج‌شنبه (13 اسفند) یک همایش بزرگ اقتصادی در شهر برلین به همت اتاق بازرگانی آلمان برگزار ‌شد که محوریت آن تمرکز بر تبادلات تجاری ایران و آلمان است. حمید چیت‌چیان، وزیر انرژی ایران نیز در همایش شرکت داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار