وزیر اقتصاد آلمان گفت اروپا باید در فکر یک راهبرد مشترک با روسیه برای کاهش تنش میان قدرت‌های منطقه‌ای ایران و عربستان سعودی باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ‌ولفگانگ شویبله، وزیر اقتصاد آلمان، گفت اروپا باید مشارکت بیشتری در ایجاد ثبات در خاورمیانه داشته باشد و در فکر یک راهبرد مشترک با روسیه برای کاهش تنش میان قدرت‌های منطقه‌ای ایران و عربستان سعودی باشد. 

شویبله، که عضو کاملا با تجربه حزب محافظه کار به رهبری آنگلا مرکل است، در مقاله‌ای در نشریه فرانکفور‌تر آلگماینه سایتونگ نوشت: راهبرد اروپا در خاورمیانه نباید بدون حضور آمریکا یا روسیه تدوین شود. 

وی در شماره روز دوشنبه این نشریه مدعی شد: «اگر من به درستی منافع امنیتی روسیه را با در نظر گرفتن تکفیری‌ها درک کرده باشم، باید بگویم که با افکار معطوف به سنی مشکل دارد.» 

وی پرسید: «چرا ما نباید بتوانیم راهبردی مشترک با روسیه ارائه دهیم تا اختلاف میان ائتلاف سنی به رهبری عربستان و ائتلاف شیعی به رهبری ایران را کاهش دهیم؟» 

تمایل شوئبله برای همکاری با روسیه در خاورمیانه، مواضع سرسختانه برلین با مسکو در بحران اوکراین نمود می‌یابد. 

آلمان در حفظ آتش بس شکننده در شرق اوکراین میان نیروهای دولتی و جدایی طلبان طرفدار روسیه، نقش ایفا کرده است. 

ولی ماه گذشته آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان گفت تحریم‌ها ضد مسکو فقط هنگامی لغو می‌شود که توافق صلح می‌نسک به طور کامل اجرا شود و هنوز چنین چیز رخ نداده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار