کتاب «از خامنه تا خرمشهر» که روایتگر خاطرات گردان ۴ از گردان‌های پادگان ولی‏عصر است در تبریز رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، آئین رونمایی و نقد و بررسی کتاب از خامنه تا خرمشهر امروز، نهم اسفند توسط حوزه هنری استان و با مشارکت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس آذربایجان شرقی برگزار شد.
 
در ابتدای این آئین، اسماعیل اسماعیلی مشنقی، نویسنده کتاب فوق گفت: کتاب از خامنه تا خرمشهر روایت‌‎گر خاطرات گردان ۴ از گردان‌های پادگان ولی‌عصر است که بعدها این گردان‌ها هسته اولیه تشکیل تیپ محمدرسول الله بودند.
 
وی افزود: علاوه بر روایت خاطرات دوران کودکی و خاطراتم از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سعی کردم خاطرات چهره‌های سرشناس دوران دفاع مقدس از جمله شهید بروجردی، شهید همت و خاطراتی از حاج احمد متوسلیان را نیز بازگو کنم.
 
مشنقی ادامه داد: «از خامنه تا خرمشهر» خاطرات یک رزمنده معمولی است که سعی دارد در حد توان اطلاعاتی از دوران انقلاب و ظلم‌های رژیم سابق تاریخ و اتفاقاتی که در دوران مقدس شاهد آنها بوده را به خواننده امروزی ارائه کند.
 
این نویسنده همچنین گفت: به علت محرمانه بودن، برخی از خاطراتم در این کتاب نیامده ولی سعی دارم بخشی از خاطرات مأموریت‌های خارجی‌ام که قابل انتشار باشد را در کتاب دیگری بیان کنم.
 
در ادامه این آئین، حسن میلانی، رئیس حوزه هنری استان نیز گفت: کتاب از خامنه تا خرمشهر خاطرات خودنوشت اسماعیل اسماعیل مشنقی است که به سال 1394 توسط انتشارات سوره مهر و با همکاری حوزه هنری استان منتشر شده است.
 
میلانی ادامه داد: تنها جنگی که انسان‌‎ها و رزمندگانش بزرگتر از خود جنگ بود، هشت سال دفاع مقدس بود و اگر برگی از وجود این انسان‎‏ها کم شود آیندگان ما را نخواهند بخشید.
 
یادآور می‎شود، نویسنده‌ کتاب متولد سال 1334 روستای «مشنق» از توابع شهرستان شبستر و به سال 1388 از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازنشسته شده است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.