سازمان ملل از کشته شدن یک افغان در هر 4 حمله هوایی آمریکا به افغانستان خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پرس تی وی، آمار منتشره از سوی سازمان ملل افشا کرده  در هر 4 حمله هوایی امریکا در سال 2015 یک غیرنظامی افغان جان خود را از دست داده است.

هیات معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) پس از بررسی شمار تلفات غیرنظامیان افغان و تطبیق آن با اطلاعات نیروی هوایی امریکا از تعداد حملات هوایی در آن کشور، در گزارشی اعلام کرد نرخ تلفات غیرنظامیان افغان در حملات جنگنده‌ها و پهپادهای امریکایی به بالاترین رقم از سال 2008 تاکنون رسیده است.

براساس این گزارش، در هر 4 حمله هوایی در سال 2015  یک غیرنظامی افغان جان خود را از دست داده است؛ این در حالی است که در سال 2014  در هر 11 حمله هوایی فقط یک غیرنظامی جان خود را از دست می‌داد.

یوناما در جدیدترین گزارش سالانه خود که روز گذشته منتشر شد، اعلام کرد 103 غیرنظامی افغان در مجموع 411 حمله هوایی امریکا در سال 2015 کشته شده‌اند. این در حالی است که در سال 2014 بیش از 101 غیرنظامی افغان در یک هزار و 136 حمله جان باخته بودند.

افزایش تلفات غیرنظامیان در حملات هوایی امریکا نگرانی‌ها را درباره بی دقت بودن این حملات و تغییر قوانین حملات هوایی امریکا در افغانستان برانگیخته است.

کریس وودز مدیر گروه ناظر «جنگ‌های هوایی» گفت: «چیزی که این (آمار سازمان ملل) نشان می‌دهد این است که آنها برخی ملاحظات را کنار گذاشته‌اند. این مسئله فقط درباره دقت (حملات) نیست، این مسئله همچنین درباره سیاست‌هاست.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار