کرمانشاه؛

مردم نباید هرگز داروها را از عطاری تهیه کنند

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: نیروی انتظامی باید برخورد جدی تری با افرادی که داروی غیرمجاز عرضه می‌کنند و مکان مشخصی هم دارند، داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  امید عبدی گفت: یک سال است که ترامادول در داروخانه‌ها توزیع نمی‌ شودو مردم باید از تهیه هرگونه ترامادول، داروی چاقی و لاغری و داروی ترک مواد مخدر از عطاری‌ها خودداری کنند، چون نه تنها برای آنها مفید نیست، بلکه عوارض جانبی هم دارد.

                                        
وی در ادامه از اجرای طرح یکسان سازی پوشش پرسنل داروخانه‌های استان از سال 95 خبر داد و گفت: پیش از این هم یکسان‌سازی پوشش در برخی از داروخانه‌های استان اجرا می‌شد، اما از سال آینده اجرای آن اجباری است.

عبدی ادامه داد: با اجرای این طرح پزشک داروساز با لباس مشخص و جدایی نسبت به سایر پرسنل داروخانه فعالیت می‌کند تا مردم بتوانند در نگاه اول پزشکان را تشخیص دهند.

وی از پیگیری جدی درج نشانگرهای غذایی بر روی مواد غذایی خبر داد و تاکید کرد: این امر به مردمی که بیماری‌هایی مانند فشار خون، دیابت و ... دارند کمک می‌کند تا بتوانند دریافت موادی مانند قند، چربی، نمک و ... را کنترل کنند.

انتهای پیام/س
 
برچسب ها: دارو ، عطاری ، کرمانشاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.