مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی از افتتاح 3 پروژه گازی در دهه فجر در استان خبر داد و بر لزوم تامین اعتبار تکمیل طرح های گازرسانی در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در نشست خبری معاونت عمرانی استانداری، مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی از افتتاح 3 پروژه گازرسانی به روستاهای فاز 3 چناران، فاز 1 هلالی جغتای و احداث ساختمان عملیاتی اداره گاز فیروزه در دهه فجر خبر داد و گفت: در مجموع به 17 روستا گازرسانی صورت می گیرد و 7 پروژه در تربت حیدریه، خوشاب، مشهد، سبزوار، جغتای، جوین، تربت جام، تایباد، چناران، قوچان و مه ولات با اعتباری بالغ بر 276 میلیارد تومان کلنگ زنی می شود.

حبیب الله صادقی با اشاره به اینکه در استان یک میلیون و 950 هزار مشترک گاز تحت پوشش این شرکت هستند، گفت: مصرف سالانه گاز در استان 11 میلیارد مکعب و ضریب نفوذ گاز در خانوارهای شهری و روستایی واجد شرایط 99 و 8 دهم درصد است که از میانگین 96 درصدی شاخص کشوری بیشتر می باشد.

وی با بیان اینکه 75 هزار خانوار در سطح استان تحت پوشش گاز نیستند، تاکید کرد: شرکت گاز در نظر دارد در سه افق کوتاه، میان و بلند مدت نسبت به تحت پوشش قرار گرفتن خانوارهای باقیمانده اقدام کند اما برای این منظور نیازمند 100 میلیارد تومان اعتبار هستیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان با اشاره به اینکه در استان تنها 3 شهر ریور، همت آباد و بار تحت پوشش گاز نیستند، افزود: ضریب نفوذ گاز در روستاها نیز 67 درصد است که از متوسط 59 درصدی کشوری بالاتر است.

صادقی گفت: عملیات گازرسانی به 726 روستا با جمعیت 105 هزار خانوار پیمان سپاری شده که اعتباری بالغ بر 530 میلیارد تومان و حداقل 3 سال زمان در صورت تامین اعتبار نیاز دارد.

وی با بیان اینکه تقویت زیرساختها و خطوط انتقال گاز برنامه کوتاه مدت شرکت گاز است، افزود: با توجه به روند رو به رشد مصرف گاز در استان، انتقال گاز از منابع گازی عسلویه و پارس جنوبی در دستور کار قرار دارد تا نیاز 18 تا 20 میلیارد مترمکعبی استان به گاز تامین شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی کاهش شدت مصرف انرژی و بهینه سازی مصرف سوخت را دیگر برنامه میان مدت شرکت گاز عنوان و تصریح کرد: کشف مخازن جدید در حوزه رسوبی شمال شرق کشور و عملیات لرزه نگاری و اکتشاف و بهره برداری از مخازن کشف شده نظیر مخزن توس، جزو برنامه های بلند مدت شرکت گاز خراسان رضوی است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.