همایش نکوداشت استاد موسیقی مقامی خراسان پانزدهم بهمن در خواف برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، پوستر همایش نکوداشت عثمان محمدپرست در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان رونمایی شد.

در این مراسم مدیرکل فدهنگ و ارشاد خراسان رضوی در این مراسم با بیان اینکه تاکنون تجلیل‌های مختلفی از استاد محمدپرست صورت گرفته است، گفت: اهمیت این تجلیل در آن است که در زادگاه این استاد بزرگ و محلی که سرچشمه هنر این مرد گرانقدر بوده است، انجام می‌شود.

سید سعید سرابی همچنین از تجلیل از اساتید برجسته هنرهای تجسمی در مشهد با حضور استاد مرادخانی خبر داد و افزود: خراسان رضوی در جشنواره هنرهای تجسمی فجر به عنوان استان برتر انتخاب شد و شب گذشته هم در جشنواره تئاتر فجر شاهد درخشش هنرمندان استان بودیم که این موفقیت‌ها جای خوشحالی دارد.

وی با تاکید براینکه حفظ جایگاه هنری استان ضروری است، تصریح کرد: با توجه به موفقیت‌های اخیر و جایگاه متعالی هنر استان در کشور امروز باید زمینه‌ را برای تثبیت و ارتقای هنری خراسان رضوی فراهم کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد: این تجلیل سبب آن شود تا چشمه جوشان هنر موسیقی آیینی در جنوب خراسان مانند گذشته بجوشد .

در ادامه این نشست معاون هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: نکوداشت استاد محمدپرست یکی از سلسله همایش ها و بزرگداشت‌هایی است که در خصوص موسیقی مقامی پیش‌بینی شده وبه عنوان نخستین برنامه برگزار می کنیم.

ناصر نبی زاده با بیان اینکه این برنامه به صورت ملی برگزار خواهد شد، افزود: این برنامه‌ در راستای اجرای مصوبات نشست‌های گفت‌وگوی هنرمندان با استاندار خراسان رضوی برگزار می شود که در راستای این همایش سلسله نشست های دیگری همچون بزرگداشت هنرمندان جام، پیران چنگی قوچان و بخشی‌های درگز و تایباد را خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم تا تابستان ١٣٩٥ این برنامه‌ها را به طور کامل اجرا کنیم که در این مسیر مسئولان مختلف استانی به ما کمک خواهند کرد.

همچنین رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خواف ضمن تشکر از مسئولان ارشاد استان گفت : نکوداشت استاد عثمان محمدپرست کار بزرگی که به حمدالله در ١٥ بهمن ماه ساعت ١٧:٣٠ این همایش برگزار می شود و در آن مسئولان مختلف استانی از جمله فرماندار دانشگاهیان و ... حضور خواهند داشت.

همایون زنگنه افزود: رونمایی از تصویر و کتابی در مورد استاد محمدپرست، اجرای موسیقی‌ و سخنرانی‌های مختلف در این برنامه‌ پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: موسیقی استاد محمدپرست هیچ‌گاه در مسیر ابتذال نیفتاد و در کنار موسیقی ایشان کارهای خیر فراوانی صورت گرفت و مدارس زیادی ساخته شد و حتی بیمارستان کودکان سرطانی در تهران از نتایج موسیقی ایشان است که آن را از سایر فعالیت‌های این حوزه متمایز می‌کند.

سرپرست اداره موسیقی استان نیز گفت: ٧٠٠ مدرسه با همت عثمان محمدپرست ساخته شد و این هنرمند بزرگ بسیار تلاش کرد تا راه زیارت مردم خواف به مشهد فراهم شود و باید اهالی رسانه بکوشند تا این شخصیت مهم و تاثیرگذار را به مردم معرفی کنند و جنبه‌های مختلف شخصیت این مرد بزرگ را مورد تحلیل و بررسی قرار دهند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.