نجاتگران آتش‌نشانی با سرعت عمل خود شهروندی که بر اثر سقوط ناگهانی آسانسور در کابین آن گرفتار شده بود را نجات دادند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،این حادثه طی تماس با سامانه 125 از سقوط آسانسور در یک مجموعه اقامتی خبر داده شد ،که بلافاصله ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی مشهد حوالی ساعت 22 دیشب نجاتگران ایستگاه های 2 و 24 را به خیابان امام رضا (ع) اعزام کرد.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: در یک مجموعه اقامتی ناگهان کابین آسانسور از یکی از طبقات به طبقه منفی یک سقوط کرد و یکی از کارکنان این مجموعه اقامتی در داخل کابین آسانسور محبوس شد.

آتشپاد سوم مهدی رضایی در بررسی های اولیه کارشناسان آتش نشانی بی توجهی به ظرفیت آسانسور و حمل بار بوسیله آسانسور نفربر را از جمله علل سقوط آسانسور بیان کرد و افزود: نجاتگران اعزامی به سرعت با قطع جریان برق، محل حادثه را ایمن سازی کرده و بوسیله سیم بكسل و استفاده از تجهیزات نجات آسانسور را به سطح زمین منتقل و سپس درب کابین را باز کرده و فرد گرفتار را با احتیاط کامل خارج کردند.

این مقام ایمنی ضمن بیان این که بار آسانسور اقلامی نظیر خوشخواب ، پتو و چمدان بوده است، وجود این اقلام را مانع از ضربه خوردن به فرد گرفتار در آسانسور و سلامت وی بیان کرد.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد همچنین بی توجهی به ظرفیت آسانسور را از جمله علل بروز مشکلات آسانسور عنوان و خاطرنشان کرد: هنوز هم بعضی افراد هستند که بدون توجه به ظرفیت اعلام شده، سوار آسانسور می شوند و مضاعف بر آن اقدام به حمل بار نیز می کنند.

وی توصیه کرد: اگر فردی در آسانسور محبوس شد باید ضمن حفظ آرامش با شماره 125 تماس بگیرد یا اینکه با صدای بلند و ضربه‌زدن به کابین کمک بخواهد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.