رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: در مجموع 110 هزار واحد صنفی در سطح شهر سه و نیم میلیون نفری مشهد دایر است لذا حدود 20 هزار واحد هنوز پروانه قانونی و معتبر برای فعالیت صنفی دریافت نکرده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محمود بنانژاد اظهار کرد: بطور متوسط در هر واحد صنفی این کلانشهر سه نفر مشغول کار هستند، بر همین اساس400 هزار نفر به صورت مستقیم در واحدهای صنفی مشهد فعالیت می کنند.

وی گفت: پروانه های صنفی معتبر شامل 45 هزار 571 مورد در حوزه توزیع دربخش خدمات 29 هزار 189 واحد و در بخش تولید 14 هزار 49 واحد می باشد.

رئیس اتاق اصناف مشهد افزود: در سطح مشهد 90 هزار واحد صنفی دارای پروانه معتبر برای فعالیت هستند.

بنا نژاد گفت : بیش از پنج هزار پروانه واحد صنفی از ابتدای سال صادر شده که در این مدت سه هزار و 63 پروانه توزیعی، هزار و 737 پروانه خدماتی و 580پروانه تولیدی بوده است.

وی با اشاره به برگزاری 45 انتخابات در حوزه اتحادیه های صنفی این شهر افزود: انتخابات هشت اتحادیه صنفی نیز تا پایان امسال برگزار خواهد شد تامدیریت جدید مسئولیت واحدهای صنفی را بر عهده بگیرد.

وی گفت: حدود 55 درصد واحدهای اقامتی کشور در مشهد مشغول به فعالیت هستند به همین دلیل برای استفاده حداکثری از این ظرفیت کارگروه ویژه زیارت دراتاق اصناف مشهد تشکیل شده است.

بنانژاد افزود: اگر ساخت زائرسراهای ارزان قیمت به صورت دقیق در مشهد اجرا شودقطعا مشکلی به وجود نمی آید زیرا ساخت این مجموعه ها فرصتی مناسب برای حضورافراد و خانواده های کم درآمد به منظور زیارت در این شهر است.

وی گفت: رویکرد ویژه ای در حوزه صادرات تولیدات داخلی در اتاق اصناف اتخاذشده و درهمین زمینه سه هیات به کشورهای تاجیکستان، هند و افغانستان سفر کرده اند.106 اتحادیه صنفی در مشهد 100 هزار واحد صنفی را مدیریت می کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.