شرکت نفتی لوک اویل با توجه به کاهش تولیدات نفتی در روسیه، فعالیت در ایران را افزایش می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اویل پرایس؛ کاهش بهای نفت، روسیه را بر آن داشت تا از سطح تولیدات نفتی خود بکاهد؛ اما شرکت لوک اویل تصمیم گرفت بر حجم فعالیت‌های خود در ایران بیافزاید. لوک اویل به تازگی قراردادی به ارزش 6 میلیون دلار با شرکت ملی نفت ایران امضا کرد تا در توسعه پروژه‌های نفتی پارس جنوبی مشارکت داشته باشد. 

کاهش جهانی بهای نفت، لوک اویل را نیز مانند بسیاری دیگر از شرکت‌های نفتی بر آن داشت تا از فعالیت‌های خود بکاهد. لوک اویل نیز مشارکت در پروژه نفتی ساحل عاج را متوقف کرد؛ اما بر حضور در پروژه‌های انرژی ایران تاکید دارد.  لوک اویل پیش بینی کرد، تولیدات نفتی روسیه در سال میلادی جاری کاهش یابد. این اتفاق دست‌کم در چند سال اخیر سابقه نداشته است. پیش بینی‌های اولیه از کاهش 2 تا 3 درصدی تولیدات نفتی ایران حکایت می‌کند. در صورت افزایش نرخ مالیات از سوی کرملین، این رقم می‌تواند افزایش یابد.

لوک اویل سابقه حضور در ایران در سالهای نخست سال 2000 را داشته است و به دلیل اعمال تحریم‌ها مجبور به ترک کشور شد. با توجه به حضور شتابزده شرکت‌های نفتی توتال، اِنی و شل، شرکت روسی لوک اویل فرصت چندانی برای تعلل نداشت و بلافاصله شرایط بازگشت به ایران را فراهم کرد. 

اوپک میزان ذخایر نفتی ایران را 157 میلیارد و 53 میلیون بشکه تخمین زده است. این در حالیست که ایران روزانه 1.1 میلیون بشکه نفت صادر می‌کند و ظرفیت بالایی برای افزایش این سطح از تولیدات دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۴ ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
با وجود سیر نزولی قیمت نفت افزایش تولیدات احمقانه نیست!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۴ ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
با وجود سیر نزولی قیمت نفت افزایش تولیدات احمقانه نیست!!!
آخرین اخبار