زاهدان ؛

هشدار در خصوص مصرف بی رویه آمپول دگزا متازون

دگزامتازون داروی پرعارضه ای که این روزها توسط افراد خودسرانه مصرف می شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از سیستان؛متخصص بیماری های داخلی گفت : عارضه‌ دگزامتازون پوکی استخوان است و فشار خون، چاقی، مشکلات بینایی از قبیل کاهش بینایی، آب مروارید، آب سیاه، خونریزی گوارشی، اختلالات بسیار شدید هورمونی از عوارض دگزامتازون هستند.

دکتر میرادی افزود : دگزا متازون یکی از داروهایی است که در اشکال مختلف خود (شربت، قرص، قطره، آمپول و پماد و محلولها) یکی از پرکاربردترین داروهاست.

وی تاکید کرد: متأسفانه پزشکان و بیماران علاقه‌ خاصی به این دارو دارند، چون به سرعت التهاب، تب و عوارض کوفتگی عضلانی را از بین می‌برد.

متخصص بیماری های داخلی گفت: متاسفانه این روزها پای آمپول دگزامتازون به باشگاه های بدنسازی نیز باز شده است و علاقه مندان به بدنسازی نیز از دگزامتازون تزریقی به عنوان داروی کورتنی برای حجم دهی به عضلات استفاده می کنند.

دکتر میرادی عنوان کرد : این دارو نه تنها به افزایش حجم عضلات و توان ورزشکاران منجر نمی شود، بلکه باعث افزایش تجزیه عضلات، کاهش توده عضلانی و ضعف آن می شود.

وی افزود: همچنین با مصرف این دارو امکان پارگی و آسیب دیدن تاندون ها در ورزشکاران، هنگام انجام حرکات ورزشی بشدت افزایش می یابد.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: آمپول ، دگزا ، مصرف ، خودسرانه ، قرص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.