با وجود اینکه 10 درصد افراد جامعه را معلولین تشکیل می دهند ولی هنوز فضای شهری کشور برای معلولان مناسب سازی نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،از زنجان؛بطور کلی در جوامع بشری اقشار مختلفی زندگی می کنند که یکی از این گروه ها معلولان هستندحال باید دید با وجود رونق و پیشرفت زیاد بستر شهر ها تا چد آمادگی پذیرش این قشر ازاجتماع را دارد.

با این وجود با نظاره به وضعیت شهر ها می توان دریافت که وضعیت بهره مندی معلولان از فضای شهری و معابر و سایر امکانات عمومی چندان مساعد نیست.

همینطور در شهر زنجان با وجود آمار 12هزار نفری معلولین اما، شاهد حضور کمرنگ و حداقلی آنها در اجتماع و مراکز عمومی هستیم.

عضو شورای شهر زنجان نیز همین نظر را در رابطه با وضعیت مناسب سازی فضای شهری در زنجان دارد.

مهندس شعبانی در این باره گفت : متاسفانه در طول سالیان درازی که برای ساخت شهرها صرف شده هیچگاه به مناسب بودن فضای شهری برای استفاده معلولان توجه خاصی نشده است و در حال حاضر بستر شهر زنجان نیز مانند سایر شهر ها کیفیت و امکانات لازم را برای بهره برداری معلولان ندارد.

وی افزود : از سال 1391 اقدامات جدی برای مناسب سازی فضای شهری از طریق پیگیری شورای شهر و مشارکت سازمان هایی نظیر شهرداری و دیگر سازمان ها شروع شده و در دست اقدام می باشد.

عضو شورای شهر زنجان  ادامه داد: هم اکنون شهرداری به پیمانکاران ساختمانی که شرایط مناسب سازی را رعایت نکرده اند پروانه وساخت و پایان کار ارائه نمی دهد و معابر نیز در دست اقدامات مناسب سازی می باشند.

وی عنوان کرد:اقدامات دیگری نظیر آژانس معلولین و اتوبوس ویژه معلولین نیز در آینده ای نه چندان دور به چرخه حمل و نقل شهری وارد خواهند شد.

شعبانی در پایان  از وضعیت موجود دربستر شهر اظهار نارضایتی نموده و نوید بهبود شرایط را در آینده ای نزدیک داد.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: سایه ، معلول ، غفلت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.