ویژگی مهم گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۵

سال ۲۰۱۵ تکنولوژی‌های جدیدی در گوشی‌های هوشمند طراحی شد که تا چند سال پیش تصور آن هم برای ما سخت بود.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سال‌های قبل از ۲۰۱۵ جنگ بر سر اضافه کردن سخت‌افزار‌های قوی‌تر و نمایشگر‌هایی با رزولوشن‌های بیشتر در بین سازندگان گوشی‌های هوشمند محسوب می شد. اما در یکی دو سال اخیر، گوشی‌های هوشمند به جایی رسیده اند که از هر لحاظ جوابگوی مشکل پسندترین کاربران هم شده اند. اما تکنولوژی‌هایی که در سال ۲۰۱۵ به گوشی‌های هوشمند اضافه گردید، نقش بزرگی در آینده این دسته از محصولات تکنولوژی ایجاد کرده است.

ویژگی مهم گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۵

۱. نمایشگر‌های ضدضربه

شکستن نمایشگرها یکی از بدترین اتفاق‌هایی است که می‌تواند برای گوشی های هوشمند مختلف بیافتد و به همین خاطر بسیاری از کمپانی‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند به دنبال راهی برای خلاصی از این نقطه ضعف هستند. در حال حاضر تنها کمپانی موتورولا توانسته اولین گوشی هوشمند با نمایشگر ضد ضربه را با نام دروید توربو 2 در اکتبر ۲۰۱۵ معرفی کند. نام دیگر این محصول در بازار‌های جهانی موتورولا Moto X Force است.

نمایشگر ضدضربه‌ی موتو ایکس فورس از ۵ لایه مختلف ساخته شده؛ لایه اول که به صورت اختصاصی طراحی شده تا پوششی سخت برای محافظت از فرورفتگی و سایش باشد، لایه دومی یک لنز شفاف است و ترک نمی‌خورد، یک لایه لمسی دوگانه، خود نمایشگر AMOLED (قابل انعطاف) و شاسی‌های آلومینیومی که مقاومت و استحکام بسیار زیادی را می‌توانند از خود نشان دهند، لایه‌های دیگر این نمایشگر مستحکم را تشکیل می‌دهند. این نمایشگر ضد ضربه تا 4 سال آینده پرچم دار شرکت موتورولا خواهد بود و تاکنون آزمایش‌های مختلف مقاومت آن را ثابت کرده‌اند.

ویژگی مهم گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۵

۲. نمایشگر‌های حساس به فشار

کمپانی چینی هواوی اولین سازنده گوشی‌های هوشمندی مجهز به نمایشگر‌های حساس به فشار می باشد. ابتدا کمپانی هواوی محصول خود را با نام Mate S به صورت رسمی در پنجم سپتامبر ۲۰۱۵ معرفی کرد. اما چهار روز بعد، اپل در مراسم مخصوص خود برای معرفی آیفون‌های جدید، از آیفون 6s و آیفون 6s Plus رونمایی کرد که نمایشگر آن‌ها به میزان فشار دست کاربر حساس بودند و اپل نام این تکنولوژی مورد استفاده در آیفون‌ها را 3D Touch گذاشت.

اپل در اقدامی زیرکانه از ویژگی با نام Force Touch در اپل واچ و مک بوک‌های نسخه سال ۲۰۱۵ خود استفاده کرد اما این ویژگی را تغییر داد. این تکنولوژی به راحتی می‌تواند تفاوت میزان فشاری که دست کاربر به نمایشگر وارد می‌کند را حس کند و وابسته به آن عملکرد‌های متفاوتی را انجام دهد.

ویژگی مهم گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۵

۳. USB نوع C

سال ۲۰۱۵ شاهد ورود دستگاه‌های مختلف فناوری مجهز به درگاه USB نوع C بودیم. اولین گوشی‌های هوشمند در دنیا که با USB نوع C عرضه شدند، LeTV One ، LeTV One Pro و LeTV Max بودند که در همان شش ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۵ به بازار چین وارد شدند. اما یکی از مزیت های مهم درگاه های این فناوری را می توان بدین صورت معرفی کرد.

 - دیگر مشکل و دردسری برای ورود این نوع کابل‌ها به درون ورودی آن‌ها نخواهید داشت و مهم نیست که از چه جهتی در حال وارد کردن شارژر به درون درگاه هستید.

ویژگی مهم گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۵

۴. اسکنر Iris

کشور ژاپن در این حوزه مقدم می باشد. کمپانی ژاپنی فوجیتسو اولین گوشی هوشمند تجاری خود را که مجهز به اسکنر چشمی Iris بود را با مدل Arrows NX F-04G در ماه می سال گذشته در ژاپن معرفی کرد.

اسکن چشم دقیقا کار برنامه  اثر انگشت در انجام می دهد و در نوع خود منحصر به فرد است به همین دلیل می‌تواند در تکنولوژی عصر حاضر به عنوان یک نکته امنیتی در گوشی‌های هوشمند به کار گرفته شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.