مدير نظارت بر مواد غذايي، آرايشي و بهداشتي معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکي مشهد از اجراي طرح کنترل و نظارت بر فرآورده هاي آرايشي و بهداشتي خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر اسماعيل زاده گفت: در دومين نشست کارگروه تخصصی پیشگیری و مقابله با لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق کالا و ارز استان مقرر شد در يک بازه زماني يک ماهه با همکاري اعضاي کميسيون محصولات آرايشي و بهداشتي با محوريت محصولات پرمصرف چشمي و پوستي در فروشگاهها و داروخانه ها بررسي و ارزيابي شود.

وي با بيان اينکه در حال حاضر يک هزار واحد صنفي و 50 شرکت پخش مجاز در زمينه فرآورده هاي آرايشي و بهداشتي در مناطق زير پوشش دانشگاه در حال فعاليت هستند افزود: به منظور بررسي ميزان فرآورده هاي استاندارد و مجاز از غير مجاز، توسط يک تيم مشترک از سازمانهاي مرتبط اين طرح اجرا خواهد شد.

مدير نظارت بر مواد غذايي، آرايشي و بهداشتي معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکي مشهد با اشاره به اينکه به دليل گستردگي حوزه، نمي توان آمار دقيقي از ميزان فراورده هاي آرايشي و بهداشتي که خارج از چرخه رسمي وارد بازار مي شود ارائه داد افزود: به همين منظور وزارت بهداشت اقدام به درج برچسب سلامت و اصالت بر روي تمامي کالاهاي وارداتي سلامت محور از جمله آرايشي بهداشتي نموده است که مصرف کنندگان مي توانند در زمان خريد ضمن کنترل آن با ارسال کد 16 رقمي کالا به سامانه پيامکي 20008822 مشخصات کامل آن را دريافت و از اصالت آن اطمينان حاصل کنند.

دکتر اسماعيل زاده اظهارکرد: از ابتداي پارسال تا کنون اقدامات موثري در راستاي ساماندهي و مبارزه با قاچاق فرآوردهاي آرايشي بهداشتي در مناطق زير پوشش دانشگاه صورت گرفته است که اين برنامه ها در قالب فرهنگي، آموزشي، بازرسي و نظارت به اجرا در آمده است.

وي تصريح کرد: قرار شد پس از اجراي طرح، نتايج آن مورد ارزيابي و پس از آن به دبيرخانه رياست جمهوري و سازمان غذا و دارو ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.