بی‌نیازی و تن ندادن به هر کاری در مشکلات زندگی از جمله ویژگی بارز دکتر شیبانی به حساب می‌آید.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایرج فاضل موسس و رئیس جامعه انجمن های علمی و رئیس جامعه جراحان ایران در مراسم بزرگداشت دکتر عباس شیبانی  که امروز در کتابخانه ملی برگزار شد؛ بی نیازی را ویژگی بارز این شخصیت خواند و گفت: وقتی انسان بی‌نیاز شود در مشکلات زندگی تن به هر کاری نمی‌دهد دکتر فاضل به این ویژگی دست پیدا کرده است‌. 

وی با بیان اینکه دکتر شیبانی را از زمان دانشجویی می‌شناسد، ادامه داد: در آن دوران او مدتی را در زندان سپری می‌کرد و زمانی که آزاد می‌شد به دانشگاه می‌آمد و جمعی از دانشجویان از وی تقدیر می کردند.

فاضل با اشاره به اینکه دکتر شیبانی همواره در متن مشکلات حضور داشت، عنوان کرد: نظام پزشکی در دشوارترین زمان به یک دکتر شیبانی نیاز داشت تا مشکلات را رفع و شرایط را ساماندهی کند.

وی اضافه کرد: دکتر شیبانی از هیچ کمکی برای بیماران نیازمند دریغ نکرده است و اولین پیوند اعضا پس از انقلاب در بیمارستان مصطفی خمینی انجام شد. 

رئیس جامعه جراحان ایران با تاکید بر ویژگی شهامت ابراز عقاید شیبانی اظهار کرد: شیبانی در نهایت قناعت زندگی می‌کند با توجه به اینکه زمینه کارهای اجتماعی و سیاسی او بر کار طبابتش چیره شد اما هیچگاه از کمک به بیماران دریغ نکرد او نخستین رئیس نظام پزشکی بعد از انقلاب بود که با خلق نیکوی خود بحران ‌های  آن دوران را برطرف کرد و نقش سازنده‌ای را ایفا کرد.

وی خاطر نشان کرد : جامعه امثال شیبانی را کم دارد؛ وی ضمیر پاک و اعتقادات محکمی داشت که به همین دلیل هیئت امنای ارزی را ایجاد کرد. 

شیبانی یکی از چهره‌های موثر 8 دهه اخیر
در ادامه احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران در مراسم بزرگ‌داشت دکتر عباس شیبانی که امروز در کتابخانه ملی برگزار شد، بیان کرد: بزرگانی از قبیل شیبانی که نسل در نسل دغدغه ایران را داشتند جامعه و فرهنگ ما را حفظ کردند. 

وی افزود: مهمترین نکات اخلاقی دکتر شیبانی این است که علی‌رغم شرایط استثنایی که قبل و بعد از انقلاب داشت،‌ در همراهی با نهضت‌های مردمی همواره حضور داشت. 

مسجد جامعی با اشاره به اینکه افراد مدعی زیاد داریم عنوان کرد: زمانی یک "روزنامه فکاهی" مطلبی در خصوص زندگانی این فرد نوشت و در آن اشاره کرد که شیبانی بارها و بارها در جنبش مشروطیت شهید شده است‌ همچنین کتابی تبار این شخصیت را به حضرت امیرالمومنین انتصاب داد که نمی‌دانم چرا این کتاب مورد توجه قرار نگرفت و تجدید چاپ نشد. 

وی اضافه کرد: در تاریخ 80 ساله اخیر ایران شیبانی یکی از چهره‌های موثر است که در نهضت دفاع از ملی شدن نفت نیز حضور پر رنگی داشته است. 

عضو شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: شیبانی در همه شرایط پیوسته در صراط مستقیم حرکت می‌کرد این پایبندی به ایران، اسلام و علم را می رساند. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار