رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: چهره هایی مثل دکتر شیبانی می‌توانند برای نسل های متعدد به خصوص پزشکان جوان درس‌هایی چون اخلاق دوستی و مردم دوستی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی در مراسم نکوداشت عباس شیبانی که امروز در کتابخانه ملی برگزار شد با بیان اینکه برخی چهره‌ها به دلیل شخصیت متعالی فراتر از یک نسل هستند بیان کرد: دکتر شیبانی خصایص متعددی دارد که همه ما اطبا علاقمندیم به آنها برسیم. 
این چهره‌های بین نسلی می‌توانند برای نسل های متعدد به خصوص پزشکان جوان درس‌هایی چون اخلاق دوستی و مردم دوستی داشته باشند.

وی ادامه داد: باید بیشتر از گذشته به این شخصیت توجه شود؛ شیبانی به دلیل مبارزات سیاسی طولانی نماد دانشجوی پزشکی پرشور بود.
 
زالی عنوان کرد: شیبانی یکی از پایه‌گذاران نهضت دانشجویی اصیل است همچنین وی در جنبش دانشجویی مترقی، نوین و اصیل انقلابی حضور داشته است.

وی افزود: این شخصیت در امر درمان کارهای سترگی انجام داده است و اکنون بسیاری از دستاوردهای خود را وام‌دار اقدامات ایشان هستیم. 

رئیس سازمان نظام پزشکی اظهار کرد: شیبانی در دوران دفاع مقدس کارهای بزرگی انجام داده است که امروزه در می‌یابیم چقدر بزرگ و سخت بوده است؛ وی در حوزه‌های پیوند اعضا ،‌جراحی‌ قلب، ستون فقرات، اورولوژی،‌ ناباروری،‌ کاشت حلزون و ... جزء پیشگامان است. 

وی اضافه کرد: نهاد سازی از ویژگی‌های بارز دکتر شیبانی است همچنین از مفاخر جامعه ایرانی محسوب می‌شود که شناساندن راه برای نسل جدید را از ضروریات می‌داند. 5 دوره نمایندگی مجلس نشان دهنده جایگاه او در بین مردم است؛ به عبارت دیگر او علاوه بر اینکه طبیب بود در بین عموم مردم نیز جای داشت.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار