آمارها حاکی از آن است که 11 تا 13 درصد از زوج‌های ایرانی نابارورند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ساغر صالح‌پور دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی چالش‌های بالینی در مامایی و نازایی در کنفرانس مطبوعاتی این کنگره که امروز برگزار شد با اشاره به این که آمار جهانی ناباروری حاکی از آن است که حدود 15 درصد از زوج‌هایی که تصمیم به بچه‌دار شدن دارند، نابارورند، بیان کرد: در کشور ما میزان ناباروری زوج‌ها بین 11 تا 13 درصد است به عبارت دیگر یعنی از هر 6 زوجی که تصمیم به بچه‌دار شدن می‌گیرند یک زوج نابارور است.

وی ادامه داد: 40 درصد از علل ناباروری مربوط به مردان و 60 درصد دیگر از علل ناباروری مربوط به زنان است به طور کلی در 10 الی 15 درصد از موارد زن و مرد مشکل عمده‌ای ندارند.

ساغری با اشاره به این که در مورد درمان ناباروری از سایر کشورها چیزی کم نداریم، عنوان کرد: در سال‌های اخیر حفظ باروری در بیمار سرطانی و خود ایمنی بسیار حایز اهمیت بوده است. با وجود پیشرفت‌های بسیار هنوز در هر سیکل درمانی تنها 45 درصد موفقیت داریم. بنابراین چالش‌های زیادی پیش رو داریم ناباروری در مورد زوج‌های سن بالا، افرادی که دچار سقط مکرر هستند، افرادی که در لانه‌گزینی دچار مشکل هستند و ... از جمله این چالش‌‌ها به شمار می‌روند.

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی چالش‌های بالینی در مامایی و نازایی عنوان کرد: با توجه به این که سن ابتلا به سرطان پایین آمده است. بنابراین باید قبل از درمان سرطان به فکر راه‌هایی باشیم که توان باروری را در فرد حفظ کند زیرا همه درمان‌های سرطان توان تولیدمثل فرد را مختل کند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار