رئیس سازمان نظام پزشکی از دلایل رعایت نشدن تعرفه‌ها در سال گذشته در مطب‌ها خبر داد.

علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص تعرفه‌های پزشکی سال 95 گفت: برای تعرفه‌های سال 95 با توجه به بهانه‌هایی که همیشه وجود داشته است و اینکه تعرفه‌ها در بخش خصوصی و دولتی در زمان شکل‌گیری نظام بودجه ریزی کشور اعلام شده، مشکلاتی پیش رو است. برای مرتفع کردن این مشکل تلاش داشتیم تا طی چند جلسه فشرده بسته‌ای پیشنهادی برای تعرفه‌ها و ابعاد سیاست‌گذاری و ریالی در آذر ماه به وزارت بهداشت و نهادهای مسئول ارائه دهیم تا قبل از بودجه ریزی این کار به اتمام برسد. 

وی افزود: این اقدامات با سرعت کافی انجام شده است تا بتوانیم جایی برای بهانه ‌گیری نگذاریم و بسته پیشنهادی را در زمان مقرر تحویل دهیم. در خصوص تعرفه‌های پزشکی نظرات خود را به وزارت بهداشت و رفاه اعلام کرده‌ایم باید جلسه شورای عالی بیمه کشور تشکیل شود و تا قبل از شکل گیری بودجه در مجلس؛ موضوع بسته پیشنهادی تعرفه به نتیجه برسد. 

زالی در خصوص رعایت نشدن تعرفه‌های تعیین شده توضیح داد: از جمله دلایل رعایت نشدن تعرفه‌ها در سال گذشته تحویل دیر هنگام تعرفه‌ها بود، همچنین بعد از گذشت 5 تا 6 ماه از سال میزان تعرفه‌های جدید اعلام شد.

وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از اتفاقات این چنینی باید نظام تعرفه‌ای را به سمتی ببریم که در ابتدای سال نظام تعرفه‌ای در خلاء به سر نبرد و وضعیت مشخصی داشته باشد. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار