رییس سازمان نظام پزشکی در خصوص پرداخت دیرهنگام مطالبات پزشکان از سوی بیمه‌ها گفت: مراکز درمانی با مشکل نقدینگی روبرو شدند و جامعه پزشکی نسبت به تاخیر در پرداخت مطالباتشان از سوی بیمه‌ها گلایه مند هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبدا؛ دکتر علیرضا زالی با بیان اینکه تعلل بیمه ها در پرداخت مطالبات پزشکان، آن ها را با مشکل روبرو کرده است، گفت: در حال حاضر جامعه پزشکی نسبت به عملکرد بیمه ها در پرداخت مطالبات گلایه مند هستند.

 رییس سازمان نظام پزشکی افزو: هم اکنون مطالبات پزشکان در بسیاری از مراکز درمانی با تاخیر روبروست به طوری که در برخی مراکز مطالبات با تاخیر هفت ماهه روبرو هستند. پزشکان نسبت به این مساله معترض هستند و حق با آن هاست چون اکثر پزشکانی که با این مشکل مواجه شده اند کسانی هستند که به صورت تمام وقت در مراکز درمانی کار می کنند و نیاز دارند که درآمدشان تضمین شود.

 وی ادامه داد: متاسفانه تاخیر در پرداخت مطالبات پزشکان نه در تنها در مراکز دولتی اتفاق می افتد بلکه در مراکز درمانی بخش خصوصی نیز شاهد این موضوع هستیم و مراکز درمانی با مشکل نقدینگی روبرو شده اند. بنابراین دولت باید به رفع نقدینگی مراکز درمانی کمک کند تا عدالت در مجموعه ارایه خدمات انجام شود‌.

دکتر زالی اضافه کرد: همچنین یکی از نگرانی هایی که وجود دارد این است که بیمه ها نتوانستند مفاد کتاب تعرفه سلامت را به طور کامل اجرا کنند. بیمه ها باید تمام کتاب را اجرا کنند.

 وی با بیان اینکه چالش حوزه سلامت با تاخیر پرداخت بیمه‌ ها تشدید خواهد شد، تصریح کرد: بیمه‌ ها باید منابع خود را در سال آینده طراحی کنند و برای تامین این منابع تلاش کنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار