اردبیل؛

فعالیت 375 واحد مرغداری گوشتی در استان اردبیل

معاون امور تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۳۷۵ واحد مرغداری گوشتی در استان اردبیل فعال است که نقش عمده‌ای در تامین نیاز استان به گوشت مرغ ایفا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ بهلول تکلوی در جلسه بررسی روند فعالیت واحدهای مرغداری در استان اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر در استان شاهد رشد صنعت مرغداری هستیم که خوشبختانه با ظرفیت 6 میلیون و 200 هزار قطعه به صورت فعال در عرصه خدمت‌رسانی به مصرف کنندگان حضور دارند.

وی از فعالیت 375واحد مرغداری گوشتی در استان اردبیل خبر داد و گفت:‌ این واحدها نقش و تاثیر بسزایی در تامین نیازهای استان به گوشت مرغ دارند و باید تلاش کنند تا با برنامه‌ریزی‌های مناسب زمینه افزایش کمی و کیفی محصولات خود را فراهم آورند.

معاون امور تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در مورد تعداد واحدهای مرغ مادر فعال در استان اردبیل بیان کرد: در حال حاضر تعداد 33 واحد مرغ مادر با ظرفیت یک میلیون و 540هزار قطعه فعال هستند که مدیریت طیور استان نیز نهایت حمایت‌های لازم را از این واحدها انجام می‌دهد.

تکلوی تصریح کرد: 28 واحد مرغ تخم‌گذار با ظرفیت 687هزار قطعه نیز در سطح استان بدون هیچ گونه مشکل خاصی در عرصه خدمت رسانی به مردم حضور فعال دارند که با توسعه فعالیت‌ها و تولیدات آنها در سطح استان می‌تواند در کنار تامین نیاز استان درامدزایی این واحدها را نیز افزایش داد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.