معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با توجه به اهمیت تنظیم بازار محصولات کشاورزی یارانه صادراتی برای محصول سیب‌زمینی پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ میرجمال‌الدین پورپیغمبر در جلسه بررسی صادرات سیب‌زمینی در اردبیل اظهار داشت: با توجه به اهمیت تنظیم بازار محصولات کشاورزی یارانه صادراتی برای محصول سیب‌زمینی پرداخت می‌شود.

وی افزود: بر اساس حمایت‌های وزیر جهاد کشاورزی و هماهنگی و پیگیری‌های به عمل آمده از سوی استانداری و سازمان جهاد کشاورزی با کشور جمهوری آذربایجان زمینه صادرات این محصول در سال‌های اخیر فراهم آمد به‌گونه‌ای که صادرکنندگانی که از نوزدهم بهمن ماه سال 93 تا آخر آذرماه سال 94 از طریق مبادی رسمی اقدام به صادرات این محصول کردند می‌توانند نسبت به تشکیل پرونده و دریافت یارانه صادراتی اقدام کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: فقط صادرکنندگانی که کارت بازرگانی آنها از این استان صادر شده صرف نظر از این که در چه گمرکی صادرات داشته‌اند می‌توانند در این استان مدارک خود را ارائه کنند.

پورپیغمبر بیان کرد: به ازای صادرات هر کیلوگرم سیب زمینی مبلغ یک هزار و 500 ریال یارانه به صادرکنندگان پرداخت خواهد شد و اولویت پرداخت با تقدم زمانی صدور پروانه صادرات خواهد بود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت:‌ امیدواریم پرداخت یارانه صادراتی بتواند قسمتی از مشکلات مالی صادرکنندگان را برطرف کرده و انگیزه کافی برای مشارکت بیشتر در بازاریابی خارجی و صادرات و کمک به تنظیم بازار این محصول ایجاد کند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.