اردبیل؛

صنایع تکمیلی و تبدیلی سیب زمینی در اردبیل افزایش می یابد

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی صنایع تکمیلی و تبدیلی محصول سیب زمینی در اردبیل افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ اصغر پرتویی افزود: یکی از نیازهای اساسی بخش کشاورزی استان راه اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی است تا از خام فروشی محصولات کشاورزی استان جلوگیری شود.

وی بیان کرد: راه اندازی صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی علاوه بر اشتغالزایی برای فارغ التحصیلان رشته کشاورزی می تواند گام محکمی در پویایی اقتصاد استان باشد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اردبیل بابیان اینکه استان اردبیل در تولید سیب‌زمینی همواره رتبه‌های اول یا دوم کشور را به خود اختصاص می‌دهد، افزود: سالانه به‌طور میانگین ۸۵۰ هزار تن سیب‌زمینی در اردبیل تولید می‌شود که امتیاز قابل‌توجهی محسوب می‌شود.

پرتوی با اذعان به اینکه اغلب صنایع تبدیلی و تکمیلی به سیب‌زمینی تولیدی در استان اردبیل رغبت دارند، اضافه کرد: سیب‌زمینی تولیدی این استان عاری از بیماری است و همین موضوع موجب بازارپسندی آن شده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.