بیژن شیرمرز طبق گفته‌های خود «من و شارمین» را برای جشنواره نساخته و می‌دانسته که فیلمش به بخش مسابقه راه پیدا نمی‌کند.

بیژن شیرمرز کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص علت انتخاب نشدن «من و شارمین» در بخش نگاه نو سی‌و‌چهارمین فیلم فجر گفت: در این باره اعتراضی ندارم و از آنجایی که به طور دقیق با سیاست‌های جشنواره و رویکرد آن طی چند سال گذشته تا به امروز آشنایی دارم، واضح بود که فیلم من انتخاب نمی‌شود و از طرفی فیلم را برای جشنواره نساختم و هدف اصلی من اکران آن در زمان مناسب بود.

وی افزود: البته امیدوارم از اینکه می‌گویم برای جشنواره فیلم نمی‌سازم، سوء تفاهم پیش نیاید. یعنی مقصودم این بود که بگویم «من و شارمین» فیلمی تجاری و بدسلیقه نیست؛ بلکه کاملاً آن را حساب شده و با فیلمنامه‌ای دقیق، قصه‌گو و کلاسیک ساختیم که چه در جشنواره و چه در اکران عمومی مخاطبان را به سوی خود جذب خواهد کرد.

وی ادامه داد: متأسفانه جشنواره‌های ما با فیلم‌های کلاسیک قصه‌گو ارتباط برقرار نمی‌کند و به دنبال فیلم‌هایی است که ردپای واژه‌های نا‌مفهومی مانند مدرن و پست مدرن و... در آن‌ها دیده می‌شود. سینمایی که از نبود 50 کارگردان حرفه‌ای به معنای واقعی و 15 فیلم خود در طول سال رنج می‌برد، استفاده از این واژه‌ها و رویکرد‌ها در آن حداقل برای من نامفهوم است.

این کارگردان افزود: البته واژه‌های نا‌مفهوم مدرن و پست مدرن و... غیر از سینما در ادبیات، هنر‌های تجسمی، تئاتر، نقاشی و ... نیز ورود کرده و جالب اینجاست که در حداقل ماجرا ماندیم و به کل و گام‌های این شکلی فکر می‌کنیم.

شیرمرز درباره موفقیت «من و شارمین» در اکران عمومی بیان کرد: اصولاً موفقیت فیلم در سینمای ایران قابل پیش‌بینی نیست و قانون مشترکی در خصوص آن وجود ندارد. 

وی در پایان صحبت‌های خود درباره زمان اکران «من و شارمین» و تولید فیلم بعدی خود گفت: اکران «من و شارمین» را به ابتدای سال آینده موکول کردیم و فیلم بعدی من آگاهانه و در راستای رویکرد و جشنواره فیلم فجر ساخته خواهد شد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار