مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور گفت: شناخت چگونگی بروز فتنه در جامعه برای عموم مردم و مسئولان ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ شعبانعلی رمضانیان در همایش بصیرتی که به مناسبت 9 دی ظهر امروز در سالن اجتماعات کوثر شهرستان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در زمان دفاع مقدس با اعلام آماده‌باش نیروهای دفاعی تمام افراد به این نکته توجه داشتند که از حوزه استحفاظی در اختیارشان دشمن نفوذ نکند.

وی بیان کرد: امروز نیز همین موضوع مورد توجه است و مردم به خصوص فرهیختگان علاوه بر اینکه در قبال خود مسئول هستند می‌توانند آگاهی لازم را به جامعه ارائه کنند.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور ادامه داد: علما در زمینه افزایش آگاهی و شناخت مورد نیاز جامعه در زمینه دشمن شناسی به اقداماتی که می‌تواند علیه نظام اسلامی انجام دهد از نقش و مسئولیت بیشتری برخوردارند چرا که علم مورد نیاز آن را در اختیار دارند.

این مسئول اضافه کرد: فرهنگیان نیز جزو اقشار برجسته جامعه هستند که باید دیگران را از افتادن به دام فتنه نجات دهند زیرا برخی افراد با اختیار خود به دشمن می‌پیوندند و برخی دیگر به دلیل عدم آگاهی و شناخت اسیر فتنه می‌شوند.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور عنوان کرد: امروز اگر انقلاب اسلامی زنده بوده و رو به جلو حرکت می‌کند به دلیل پویایی و مقابله با ظلم است زیرا اگر این ویژگی را از دست دهد دیگر برای دشمنان ترسی ندارد و به راحتی می‌توانند انقلاب را شکست دهند.

رمضانیان تصریح کرد: در مطالب منتشر شده از رسانه‌های خارجی و وابسته به غرب می‌بینیم که در راستای کمرنگ شدن فرامین و منویات مقام معظم رهبری که با محوریت شناخت دشمن ارائه می‌شود اقدامات گسترده‌ای را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند.

وی افزود: اگر معلمان و مربیان آموزشی سطح کشور در راستای افزایش آگاهی جامعه مسئولیتی را بر عهده دارند مسئولان آموزش و پرورش نیز اقدامات ویژه‌ای را در این راستا باید انجام دهند چرا که تحقق امور مورد نیاز در زمان فتنه نیاز به آموزش و یادگیری دارد.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور یادآور شد: اگر کسی تعلق خاطر به بیگانگان داشته باشد معلوم نیست بتواند در زمان فتنه به درستی و در مسیر صحیح ایفای نقش کند و این موضوع اهمیت شناخت دشمن را بیش از پیش نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: عموم مردم و مسئولان لازم است خط امام و رهبری را به صورت مستمر مدنظر قرار داده و به اقشار جامعه یادآوری کنند تا کسی به این حریم تعرض نداشته باشد.

رمضانیان بیان کرد: برای اینکه به دام دشمن گرفتار نشویم بزرگان دین اسلام تمسک به قرآن را توصیه کردند و این مهم باید از سوی آحاد جامعه مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول تصریح کرد: کتاب‌های متعددی در خصوص شناخت جریان فتنه و اقداماتی که با توجه به عرصه‌های گوناگون انجام می‌دهند به چاپ رسیده که برخی از آنها با تحلیل نکات قرآنی موضع‌گیری مناسب را برای مردم و مسئولان ارائه کرده‌اند.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور مطرح کرد: فتنه‌گران تا زمانی که خداوند نخواهد نمی‌توانند اقدامی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران انجام دهند و هنگامی که ما در انجام وظایف خود کوتاهی کرده و از مسئولیت‌ خود قصور کنیم این امر از سوی خداوند بر اقشار مردم حاکم و در جامعه مقدر می‌شود.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.