وزش باد شدید در سه ایالت شمالی اسپانیا عملیات اطفای دهها مورد آتش سوزی جنگلی را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه ال موندو، نیروهای آتش نشانی اسپانیا در سه ایالت شمالی «کانتابریا» ، «آستوریاس» و «باسک» با 120 آتش سوزی جنگلی می جنگند که وزش شدید باد که سرعت آن به 130 کیلومتر در ساعت می رسد ، عملیات خاموشی آنها را مشکل کرده است .

کانتابریا منطقه ای است که با 82 آتش سوزی که در نخستین ساعات روز دوشنبه اعلام شد، بیشترین آسیب ها را متحمل شده است.

«میگل آنخل روییا» رئیس دولت ایالت کانتابریا که روز دوشنبه از این مناطق دیدن کرد، اعلام نمود: در اثر این آتش سوزی ها که 99 درصد آنها عمدی هستند، در مجموع بیش از دو هزار هکتار از مراتع جنگلی با ارزش زیست محیطی بالای این ایالت طعمه حریق شد و به دلیل وزش شدید باد که مانع از بارش باران می شود، چشم انداز دلگرم کننده ای برای خاموش کردن آنها وجود ندارد.

روییا تصریح کرد که به دلیل وخامت وضعیت، تمامی نیروهای خدمات فوریتی و حفاظت مدنی ایالت به این مناطق اعزام شده ا ند.

به گفته وی، از سوی دیگر به دلیل وزش شدید باد ، هواپیماها و بالگردهای آب پاش نتوانستند مدت زیادی را به خاموش کردن آتش بپردازند.

دولت ایالت آستوریاس نیز اعلام کرد که یکشنبه شب 20 آتش سوزی جنگلی دراین ایالت به وقوع پیوسته است که روز دوشنبه به 38 آتش سوزی افزایش یافت که 31 مورد آنها تحت کنترل قرار گرفتند.

افزون بر آن، به رغم وزش شدید باد در نخستین ساعات روز دوشنبه، در ساعت های ظهر و عصر، علاوه بر اینکه وزش باد کاهش یافت بارش باران نیز به مهار آتش کمک کرد.

این در حالی است که در 10 روز اخیر ، چندین آتش سوزی در نقاط مختلف جنگلی این ایالت اعلام شد که در پی آن، صدها هکتار از مراتع جنگلی و علفزارها سوختند .

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار