پلیس فتا به مزاحمت های مزاحم شبکه اجتماعی موبایلی پایان داد .

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت : عامل مزاحمت برای چند شهروند گیلانی در شبکه اجتماعی موبایلی شناسایی و دستگیر شد .

ایرج محمدخانی افزود : در پی ارجاع چند فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در شبکه اجتماعی موبایلی با ارسال محتوای غیراخلاقی و نسبت دادن مطالب ناروا مزاحم آنها می شود ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت .

وی خاطرنشان کرد : با پی جویی هایی فنی و پلیسی ، عامل مزاحمت در شبکه اجتماعی موبایلی که مردی 33 ساله اهل و ساکن رشت بود شناسایی و با هماهنگی قضایی دستگیر شد .

سرهنگ محمدخانی گفت : با توجه به ادله دیجیتال کشف شده از متهم ، وی به صراحت به بزه انتسابی و اینکه از چند ماه پیش با سوءاستفاده از شماره شکات پرونده در شبکه اجتماعی موبایلی و نسبت دادن مطالب ناروا و خلاف واقع موجب آزار و اذیت آنها شده بود اعتراف و انگیزه خود را از این کار انتقام جویی و تسویه حساب شخصی عنوان کرد که جهت سیر مراحل قانونی تحویل دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت شد .

مزاحمت در شبکه اجتماعی برای شهروندان از سوی قانونگذار در قانون جرائم رایانه ای جرم انگاری شده و مرتکبان چنین جرائمی به حبس و جزای نقدی محکوم خواهند شد

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.