معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از افزایش دو برابری اعتبارات بخش پژوهش و فناوری در بودجه سال 95 خبرداد.

علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: دولت به مبحث علم، پژوهش و فناوری توجه ویژه دارد و درحالیکه کل بودجه دانش بنیان کشور در سال آخر فعالیت دولت دهم، 20 میلیارد تومان بود که آن‌هم هزینه نشد، دولت یازدهم در یک سال و نیم گذشته، هزار و 700 میلیارد تومان به صندوق نوآوری و شکوفایی تزریق کرده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این، جلسه دو روز قبل هیات دولت با تصویب 200 میلیون دلار دیگر (600 میلیارد تومان) به اعتبارات صندوق نوآوری و شکوفایی موافقت شد که تمام این اعتبارات، صرف تقویت فعالیت های دانش بنیان خواهد شد.

دلیری تصریح کرد: درحال حاضر هیچ محدودیت مالی برای حمایت از اقدامات علمی و فناوری وجود ندارد و دانشگاه ها باید همت کنند و با طرح های فناورانه و دانش بنیان از این فرصت ایجاد شده، در مسیر تحقق اهداف اقتصاد دانش بنیان حرکت شتابنده ای داشته باشند.

وی برگزاری بیش از 70 استارتاپ در طول یک سال و نیم گذشته را از دیگر اقدامات معاونت علمی ریاست جمهوری در راستای حمایت از ایده های خلاقانه ذکر کرد و گفت: در رویداد استارتاپ، دانشجویان و جوانان صاحب ایده های خلاقانه به ارائه طرح های خود می پردازند که ایده های آنها با همفکری استادان و محققان تجمیع می شود و در مسیر تجاری سازی و تولید محصول قرار می گیرد.

به گفته دلیری درحال حاضر بیش از 100 گروه در سراسر کشور در انتظار برگزاری استارتاپ هستند.

وی تصریح کرد: هریک از استارتاپ های برگزار شده، بین 10 تا 30 طرح خروجی داشته و اکثرا منجر به تاسیس شرکت دانش بنیان و ایجاد اشتغال برای جوانان و خلق ثروت از دانش شده است.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار