رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور از ارائه 835 دوره تحقیقات پسا دکتری به مراکز وابسته به وزارت علوم و تحقیقات در سال جاری خبر داد.

نصرت‌اله ضرغام رئیس صندوق حمایت از فن‌آوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: خدمات متنوعی را به مراکز وابسته به وزارت علوم و تحقیقات ارائه کرده‌ایم که از جمله می‌توان به ارائه 835 دوره تحقیقات پسا دکتری به مراکز وابسته به وزارت علوم و تحقیقات و فناوری اشاره کرد.

وی در ادامه افزود: همچنین در سال 2014 بیشترین حمایت‌ها را از بخش پژوهش داشته‌ایم که این حمایت‌ها در سال جاری گسترش یافته است.

ضرغام بیان کرد: مراکز علمی باید از روند اکوسیستمی خارج شوند که تغییر این روند در بخش کارآفرینی می‌تواند مؤثر و مهم باشد. همچنین 70 درصد از فعالیت‌های بنیاد ملی علم ایران هم راستا و همسو با بنیاد ملی سایر کشورها بوده است.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور با اشاره به دیگر فعالیت‌های این صندوق خاطرنشان کرد: ایجاد مرکز نوآوری یکی از فعالیت‌های مورد نظر در سال جاری است که البته در حال حاضر مراکز رشد در سایر کشورها در حال فعالیت است.

وی تأکید کرد: از مجموعه بودجه و منابع صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور به ازای هر دانشجو 8 درصد در هزینه‌های جاری صرف می‌شود.

ضرغام در زمینه ظرفیت‌های علمی کشور عنوان کرد: وجود 72 هزار هیئت علمی در دانشگاه‌ها نمونه‌ای از ظرفیت‌ علمی کشور است.

وی در پایان افزود: وجود بانک داوران و اطلاعات در کشور یکی دیگر از برنامه‌های این صندوق در سال جاری خواهد بود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.