زمین های شیب دار در مازندران رونق اقتصادی می یابد.

رونق واگذاری زمین های شیب‌دار در مازندران

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه از واگذاری زمین های شیبدار حمایت جدی می شود گفت: حفظ کاربری زمین های کشاورزی و باغی از مهمترین اهداف و اولویت های مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران است.

رضا دوستی ایرانی با بیان اینکه مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با همکاری دستگاه های ذیربط با متخلفین هرگونه تغییر کاربری غیر مجاز زمین های کشاورزی و باغی برخورد قانونی می کند افزود: فعال سازی گشت های حفظ کاربری زمین از جمله برنامه های این مدیریت است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: فرهنگ سازی، آموزش و آگاهی بخشی به مالکین و بهره برداران زمین های کشاورزی و باغی از اهداف فعالیت های ترویجی و آموزشی مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران است.

دوستی ایرانی افزود: برای مدیریت صحیح بر زمین، مشارکت آحاد مردم در مدیریت زمین و استفاده از ظرفیت های آموزشی و فرهنگی باید تفاهم نامه ای با دانشگاه ها، آموزش و پرورش و صدا و سیما منعقد شود.

به گفته وی: برای حفاظت از کاربری صحیح زمین، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها باید زمین های بلاکشت را شناسایی کنند و به مدیریت امور اراضی سازمان اعلام و اخطاریه های لازم ر ابرای مالکین صادر کنند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در خصوص طرح جامع کاداستر و تهیه بانک اطلاعات مکانی زمین های کشاورزی گفت: این طرح از طرح های مهم جهاد کشاورزی برای حفظ و توسعه زمین های کشاورزی، مدیریت بهینه منابع آب و خاک با تثبیت کاربری زمین های کشاورزی، حفظ حقوق متقابل مردم و دولت، تعیین تکلیف و ساماندهی زمین ها و رفع اختلاف و تداخلات است.

انتهای پیام /گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.