ساری؛

ثبت نیم میلیون فقره وقف نامه در سامانه جامع موقوفات

تاکنون بیش از نیم میلیون فقره وقف نامه مطالعه و در سامانه جامع موقوفات ثبت ‌شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در همایش بزرگداشت واقفین، متولیان و عالم ربانی واقف خیراندیش حضرت آیت‌الله میرزا هاشم آملی از مردم دعوت کرد اسناد وقفی را در اختیار اوقاف گذارند تا به ثبت رسند و گفت: بیش از نیم میلیون فقره وقف نامه مطالعه شده که در تاریخ اوقاف بی‌نظیر بوده است و در سامانه به‌صورت شبانه‌روزی ثبت و ضبط‌ شده است.

حجت‌الاسلام علی محمدی افزود: ما در عصری قرار داریم که رهبری انقلاب بزرگ ‌ترین حامی وقف بودند و پس از ایشان نیز مقام معظم رهبری همانند امام راحل از وقف و واقفین حمایت کردند و در سایه نظام اسلامی، سازمان اوقاف و ادارات آن شکل گرفت.

وی افزود: اگر نهضت امام راحل و انقلاب اسلامی و حمایت‌های رهبری نبود نمی‌توانستیم چنین همایش‌هایی را برگزار کنیم و در سایه انقلاب اسلامی، فرصت برای احیای وقف ایجاد شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: بنیاد عمران و توسعه رقبات موقوفه از سال ۶۸ تا ۸۸ حدود سه هزار و ۵۰۰ رقبه ایجاد کرده و از سال ۸۹ تا پایان ۹۳ حدود پنج هزار و ۱۲۰ رقبه ایجاد و نهایی شده است.

حجت‌الاسلام محمدی تصریح کرد: ۱۱ هزار و ۵۰۰ رقبه در دست‌ ساخت و اجرا قرار دارد و علاوه بر این در سراسر کشور بیش از هشت هزار بقعه متبرکه وجود دارد که یکی از فعالیت‌های اولویت‌دار ما عمران و آبادانی و فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه بیش از سه هزار طرح ساخت ‌وساز در امامزادگان داریم خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان برای ساخت‌وساز عمرانی در امامزادگان هزینه شده است.

به گفته وی؛ یکی از تصمیمات، حضور فعال روحانیان مؤمن و متدین در اجرای برنامه‌های فرهنگی است و بیش از ۵۰ هزار زائر در ایام نوروز در امامزادگان مشرف می‌شوند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه قوه قضاییه یکی از حامیان جدی وقف بوده است، افزود: آیت‌الله میرزا هاشم آملی از عالمان دینی و واقف بوده‌اند و عالمان همواره به فکر مردم بوده‌اند.

حجت‌الاسلام محمدی یادآور شد: از ابتدای انقلاب تا سال ۸۹ حدود 6 هزار و ۳۳۶ موقوفه ثبت ‌شده بود که از ۸۹ تاکنون ۹ هزار و ۷۰۰ فقره موقوفه به ثبت رسیده است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: ثبت ، نیم ، میلیون ، فقره ، وقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.