مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي آذربايجان‌شرقي از مقاوم سازی 80 درصد واحدهای مسکونی روستایی تا سال 1405 خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز تبریز؛محمدي در جمع خبرنگاران افزود: اجرای طرح هادی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی  روستایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، چهره روستاهاي استان را دگرگون کرده و علاوه بر ساماندهی بافت، منجر به تمیزی و پاکیزگی محیط روستاها نیز شده است.

وی گفت:بنیاد مسکن در داخل بسياري از روستاهاي استان،با اجرای طرح هادی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی اقدام به ساماندهی وضعیت عمومی روستا کرده و توانسته بافت های قدیمی را حفظ و مقاوم و معابر و کوچه ها را نیز در قالب سنگ فرش و آسفالت سامان ببخشید.

وي مشارکت مردم روستاها را در اجرای طرح ها بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار كرد: در هر روستایی که مردم مشارکت بالایی داشته باشند، طرح‌ها در کمترین زمان ممکن انجام می شود که خوشبختانه این مشارکت در روستاهای بعضي از شهرستان‌ها وجود دارد، اما نیاز است اين مشاركت‌ها با همكاري دهياران و اعضاي شوراي اسلامي درهمه روستاهاي استان بیشتر شود.

مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان با اشاره به اینکه در اجرای طرح هادی به تناسب بافت روستا در معابر از دو شیوه سنگ فرش و آسفالت استفاده می شود، تصريح كرد: در معابر سخت گذر و روستاهایی که بافت قدیمی دارد از سنگ فرش و در روستاهایی که دارای معابر صاف و راحت گذراست، از آسفالت استفاده می شود.

محمدي با اعلام اینکه باید بالاي 80درصد واحدهای مسکونی روستایی تا سال 1405 مقاوم سازی شوند، افزود: هر سال باید حداقل بالاي 10 هزار واحد مسکونی در روستاهای استان مقاوم سازی شود.

به گفته وی، به ازای هر واحد مسکونی 150میلیون ریال تسهیلات بانکی با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت 15ساله در راستای اجرای طرح مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی پرداخت می شود.

وی خواستار همکاری بیشتر بانک‌های عامل استان و شهرستان در جهت پرداخت تسهیلات مقاوم سازی شد و خاطرنشان كرد: تسهیل در پرداخت وام ها یکی از مطالبات جدی روستاییان و مسئولان بنیاد مسکن است كه اگر بانك‌هاي عامل در اين خصوص همكاري بيشتري کنند، خدمات بنياد مسكن تأثیر بیشتری خواهد داشت.
 
برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.