نیروهای داوطلب مردمی و ارتش عراق، شهرک تامیم در رمادی را پس از درگیری شدید با تروریستهای داعش آزاد کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، فرماندهان نظامی ارتش عراق اظهار داشتند: "تروریستهای داعش قبل از عقب نشینی به سمت مرکز شهر الرمادی، خسارتهای سنگینی را متحمل و تعداد زیادی از آنها کشته شدند و تجهیزات نظامی آنها نیز منهدم شد."
 
محمد عبدالحی -- خبرنگار شبکه تلویزیونی اسکای نیوز – در گزارشی گفت: "نیروهای عراقی پرچم این کشور را در شهرک تامیم واقع در شهر ارمادی برافراشتند . درگیریهایی که بین نیروهای مشترک عراقی و تروریستهای داعش روی داد، شدید بود که به عقب نشینی مسلحان داعش از شهرک تامیم منجر شد. البته تروریستها قبل از خروج از شهرک، انواع بمب و مین و مواد منفجره را در مناطق متعددی از شهرک کار گذاشتند. شهرک تامیم که یکی از بزرگترین شهرکهای شهر رمادی است و در نزدیکیهای مرکز آن قرار دارد، بزرگترین پایگاه تروریستهای داعش به شمار می رفت."
 
یکی از نیروهای داوطلب مردمی در مصاحبه با خبرنگار اسکای نیوز گفت: "یگان مبارزه با تروریسم توانست شهرک تامیم را آزاد کنند. این شهرک ان شاء الله بطور کامل پاکسازی می شود؛ اما سختی هایی در آزادسازی آن وجود داشت. زیرا خیابانها و منازل مین گذاری شده بود. با این وجود، یگان مهندسی نیروهای مشترک عراقی خنثی سازی مواد منفجره و مینها را به عهده گرفته است و همه منازل را پاکسازی خواهد کرد. یک درگیری مختصری نیز بعد از آزادسازی شهرک تامیم روی داد؛ اما نیروهای ارتش و داوطلبان مردمی به خوبی می توانند این درگیریها را خنثی کنند و ان شاء الله به سمت مرکز شهر رمادی در مرکز استان انبار پیشروی خواهیم کرد. ان شاء الله در روزهای آینده این شهر از لوث وجودی تروریستهای جنایتکار داعش پاکسازی خواهد شد."
 
فرماندهی عملیات الانبار تصریح کرد: "جنگنده های ائتلاف نیز در آزادسازی شهرک تامیم شرکت داشتند و در طی عملیات آزادسازی این منطقه دهها تروریست داعش به هلاکت رسیدند. بقیه تروریستها نیز مجبور شدند به سمت مرکز الرمادی عقب نشینی کنند."
 
یکی دیگر از نیروهای عراقی در همین خصوص گفت: "همانطور که وعده داده بودیم الحمد لله شهرک التامیم آزاد شد و امروز تا ساعت دوازده همه درگیریها به پایان رسید و تنها پاکسازی شهرک از مواد منفجره باقی مانده است و ان شاء الله همه منازل را پاکسازی می کنیم تا اهالی و خانواده ها دوباره به منازل خود بازگردند."
 
یک نیروی عراقی دیگر نیز اظهار داشت: "ما شاخه طلایی نیروهای مبارزه با تروریسم شهرک تامیم را بطور کامل آزاد کردیم و ان شاء الله به سمت مرکز شهر پیشروی می کنیم و روحیه بسیار بالایی داریم و با تلاش نیروهای عراقی مبارزه با تروریسم و حملات هوایی جنگنده های ائتلاف، دیگر چیزی به آزادسازی کامل رمادی باقی نمانده است."
 
محمد عبدالحی در ادامه گزارش خود گفت: "یگان مهندسی وابسته به ارتش عراق به پاکسازی منازل و راهها ادامه می دهد تا مواد منفجره و مینهای کار گذاشته شده توسط داعش را خنثی کنند. از سوی دیگر، نیروهای عراقی با حمایت ائتلاف بین المللی برای آغاز عملیات جدیدی به سمت مرکز شهر رمادی خود را آماده می کنند. مرکز شهر تنها دو کیلومتر با شهرک التامیم فاصله دارد. آنها از اهالی رمادی خواستند منازل خود را خالی کنند تا قربانی درگیریهای موجود نباشند."

انتهای پیام/
 
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار