نیروهای عراقی با حمله به یک انبار اسلحه داعش در شهر رمادی، مقادیر اسلحه و راکت های دست ساز را کشف کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، نیروهای عراقی انبار بزرگی از تسلیحات مرگبار داعش را پس از بازپس گیری بخش هایی از شهر رمادی در نزدیکی بغداد، کشف کرده اند. این نیروها راکت هایی را که از کپسول گاز درست شده اند، همراه با صدها گلوله انفجاری، در این شهر محاصره شده، به نمایش گذاشتند.
 
گمان می رود حدود 300 نیروی داعش پس از منفجر کردن پلی بر روی رودخانه فرات که با هدف جلوگیری از ورود نیروهای دولتی به رمادی صورت گرفت، در نقطه ای در این شهر گرفتار شده باشند. داعش از اوایل این ماه که عراق حملات تازه ای را برای بازپس گیری رمادی شروع کرد، همه پل های منتهی به مرکز این شهر را خراب کرد.
 
سرتیپ اسماعیل المحلاوی -- فرمانده عملیات نظامی غرب استان انبار -- گفت: "نیروهای داعش در تلاش برای جلوگیری از پیشروی ما، آخرین پل منتهی به شهر را خراب کردند." وی افزود: "تخریب این پل موجب شده است حدود 300 نفر از این نیروها در داخل رمادی گرفتار شوند."
 
سرهنگ استیون وارن -- سخنگوی ائتلاف تحت رهبری آمریکا در بغداد – نیز گفت: "تخریب این پل را شاید بتوان اشتباه تاکتیکی داعش دانست." وی افزود: "کاری که آنها اکنون انجام می دهند، این است که واقعا خطوط ارتباطی خود را قطع می کنند. از این رو نیروها در ناحیه شمالی رودخانه مانده اند و نمی توانند عقب نشینی کنند و نیروهای مستقر در جنوب رودخانه هم نمی توانند برای آنها تجهیزات کمکی بفرستند."
 
سخنگوی فرماندار استان انبار گفت: "گزارش هایی دریافت شده است که داعش علاوه بر این، سرگرم تخریب ساختمان ها و برج های رادیویی است. او گفت: "ما قبلا هم شاهد این کارها بوده ایم، آنها نه فقط پل ها، که تعداد زیادی از زیرساخت های داخل شهر را از بین می برند." وی افزود: "نیروهای داعش خارج کردن خانواده هایشان از رمادی و منتقل کردن آنها به شهر هیت را از دو ماه قبل آغازکرده اند."
 
سخنگوی فرماندار انبار گفت: "در حال حاضر اوضاع در این استان علیه داعش است." وی افزود: "تصمیم مسلح کردن جنگجویان قبیله ای سنی رمادی علیه داعش، عامل مهمی بود که روند این جنگ را تغییر داد."
 
نیروهای عراقی با پشتیبانی حملات هوایی ائتلاف بین المللی اوایل این هفته به داخل رمادی حمله کردند و کنترل یک مجتمع ارتش در شمال این شهر را به دست گرفتند. اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا گفت: "کشورش آماده است مشاوران و بالگردهای نظامی بیشتری را به عراق بفرستد تا به دولت این کشور در شکست دادن داعش کمک کند."

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار