کارشناس مسوول ایدز و بیماری‌های آمیزشی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بیش از 12 هزار بیمار آلوده به HIV در استان کرمانشاه وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ کارشناس مسوول ایدز و بیماری‌های آمیزشی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بیش از 12 هزار بیمار آلوده به HIV در استان کرمانشاه وجود دارد.

علی کماسی گفت: با ورود ویروس HIV به بدن، فرد آلوده به ویروس نامیده می‌شود و این مرحله بسته به عوامل مختلف از جمله سن(کودکان زودتر وارد فاز ایدز می‌شوند)، تغذیه، استرس، بارداری و قدرت سیستم ایمنی فرد تا ورود به مرحله اصلی بیماری(ایدز) می‌تواند بین 10 تا 15 سال به طول بینجامد. 

وی گفت:افراد آلوده به HIV چنانچه درمان مناسب را دریافت کنند و به موقع دارو مصرف کنند به ندرت وارد فاز ایدز می‌شوند و می‌توانند مانند سایر افراد به زندگی عادی خود ادامه دهند. همچنین افرادی که درمان مناسب را دریافت می‌کنند قدرت انتقال ویروس از آنها به دیگران تا حد زیادی کاهش یافته و تقریبا به صفر می‌رسد و بر همین اساس این افراد به راحتی می‌توانند ازدواج کرده و صاحب فرزند شوند و این بیماری به خانواده آنها منتقل نشود. 

وی گفت: کاهش وزن بیشتر از 10 درصد، اسهال بیش از یک ماه، انواع سرطان ها و بیماری‌های عفونی را از جمله علائم بیماری ایدز است  وبا فعالیت چند ساله ویروس HIVدر بدن، این ویروس به تدریج گلبول های سفید خون را از بین می‌برد و همین امر موجب می‌شود تا بعد از 10 تا 15 سال فرد وارد فاز اصلی بیماری شده و مبتلا به ایدز شود. 

 وی گفت: 29 هزار و 414 بیمار آلوده به HIV شناسایی شده در کشور وجود دارد و این تعداد بیمار که آمار آنها به صورت تجمعی است در حقیقت افراد آلوده شناسایی شده هستند و تخمین زده می‌شود که تعداد واقعی این بیماران در کشور چیزی حدود 75 تا 110 هزار نفر باشد.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: کرمانشاه ، 12 هزار ، بیمار ، آلوده ، hiv
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.