الحیات: ۷ روز و ۷ مورد فساد در اسرائیل!

هفته گذشته، سیاستمداران رژیم صهیونیستی به ارتکاب تخلفات جنایی از جمله فساد، دست بردن به اموال عمومی و آزار جنسی متهم شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه الحیات تصریح کرد: در یک هفته، هفت مورد فساد در اسرائیل گزارش شده است. 

روزنامه الحیات چاپ لندن در شماره امروز خود نوشت: با وجود اینکه عرصه سیاسی و حزبی در اسرائیل با فساد و رشوه آشنایی خوبی دارد، تحلیلگران در امور حزبی اسرائیل به یاد ندارند با هفته‌ای جنجالی همچون هفته گذشته رو به رو شده باشند. 

در این گزارش آمده است: در هفته گذشته، سیاستمداران رژیم صهیونیستی به ارتکاب تخلفات جنایی از جمله فساد، دست بردن به اموال عمومی و آزار جنسی متهم شده‌اند. اورن حزان، نماینده حزب لیکود در کنست (پارلمان) اسرائیل، هفته گذشته در برابر دیدگان همه نمایندگان کنست، همکار خود را به خاطر معلولیت جسمی به تمسخر گرفت. البته گذشته حزان، که فقط هشت ماه پیش به کنست راه یافت، سرشار از اخباری درباره رفت و آمد به کازینوهای اروپایی و ارتباط با روسپی‌ها است. 

الحیات در ادامه نوشت: البته «شهرت» حزان به این مسائل محدود نشده است و مشاور قضائی کابینه، دستور انجام تحقیقات درباره اورن حزان را صادر کرده است؛ زیرا وی گزارش‌های دروغین درباره کمپین انتخاباتی خود ارائه داده بود و این در قانون رژیم صهیونیستی تخلف به شمار می‌رود و خاطی به مجازات زندان محکوم می‌شود. 

در همین حال، ناظر کابینه، حکم جریمه ضد نفتالی بنت، رئیس حزب «خانه یهودی،» را به علت دقت نکردن در ارائه گزارش‌های مالی صادر کرد. نفتالی بنت مدعی شد در رقابت برای دستیابی به ریاست حزب، ۳۰۰ هزار دلار هزینه کرده است؛ این در حالیست که هیچ رقیبی برای کسب ریاست حزب نداشت. 

 ناظر کابینه همچنین خواستار استیضاح حییم کاتس و می‌ری رگو دو وزیر صهیونیست به علت نقض آشکار قانون انتخابات نشد و فقط به توبیخ و هشدار به آنان بسنده کرد. 

دادستانی رژیم صهیونیستی نیز کیفر خواست سنگینی را علیه بنیامین بن الیعازر، وزیر امنیت و رئیس سابق حزب کار، مطرح کرد که شامل ۵ پرونده جنایی است که مهم‌ترین آن‌ها رشوه، پولشویی و خیانت به اعتماد است، اما پرونده‌ای که توجه مردم و مطبوعات اسرائیل را به خود جلب کرده است مربوط به یینون ماگال، نماینده جدید کنست، است. در پی انتشار اخباری مبنی بر اینکه ماگال قبل از انتخابات، چهار زن را مورد آ‍زار جنسی قرار داده بود وی مجبور شد از پارلمان استعفا دهد. 

گزارش می‌شود، رئیس حزب «خانه یهودی،» ماگال را از دنیای مطبوعات جذب کرده بود، تا رای راستگرایان غیر مذهبی را به دست آورد. ناظران بر این باورند حملات متوالی فلسطینیان باعث شد پرونده‌های فساد نتواند عرصه حزبی و کابینه ائتلافی اسرائیل را تکان دهد.


انتهای پیام/ 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار