نامه وزیر سابق آموزش و پرورش به مجلس مبنی بر تطبیق نداشتن آمارهای آموزش و پرورش با واقعیت و مجروح شدن آموزگاری در استان فارس از جمله اخبار مهم آموزش و پرورش در هفته‌ی گذشته بود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت خبرهای متعددی را شامل می‌شود که مهم ترین آنها نامه وزیر سابق آموزش و پرورش به مجلس‌، مجروح شدن آموزگاری در استان فارس از سوی پدر یکی از دانش آموزان، ارتقای سطح بیمه فرهنگیان به موازات طرح تحول سلامت و .. است.

نامه حاجی‌بابایی به مجلس/آمارهای آموزش و پرورش با واقعیت تطابق ندارد
در آستانه ارائه لایحه بودجه از سوی دولت به مجلس، حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر سابق آموزش و پرورش به منظور توجه بیشتر به بودجه آموزش و پرورش، در نامه‌ای خطاب به رئیس‌ کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، به کالبدشکافی و واقع‌نمایی بودجه آموزش و پرورش در برش 6 ساله (93-88)، پرداخت.

در این نامه آمده است: بر خود لازم می‌دانم که نکاتی را از واقعیت‌های بودجه آموزش و پرورش تقدیم کنم تا نظر نمایندگان محترم را بیش از پیش به کاوش و واقع نمایی در بودجه این نهاد مهم حاکمیتی معطوف نماید. 
 
چوب ولی بر سر آموزگار 
طی گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی استان فارس اوايل هفته جاری یکی از والدین دانش آموز دبستان ابتدایی شهید امان الله رضایی روستای شیخ عبود به بهانه توهین مربی ورزش این آموزشگاه به فرزندش، وارد این دبستان شده و قصد ضرب وشتم معلم را کرد و با پرتاب لیوانی شیشه ای به طرف آموزگاری که برای میانجیگری حاضر شده بود آموزگار میانجی را دچار جراحت کرده و خود متواری شده است.

علیرغم رضایت و در خواست آزادی ضارب توسط معلم مصدوم، اداره آموزش و پرورش بیضا با آزادی ضارب مخالف نموده و خواهان پی گیری مو ضوع  ومجازات قانونی فرد خاطی به منظور صیانت از امنیت شغلی و حقوق معلمان و جلوگیری از تکرار این گونه اقدامات زشت گردیده است و ابعاد این حادثه و چرایی وانگیزه ضارب توسط مراجع قضایی و حراست آموزش و پرورش استان فارس در حال پیگیری می باشد.

ارتقای سطح بيمه فرهنگيان به موازات طرح تحول سلامت
سيدمحمد بطحايی معاون توسعه مديريت و پشتيبانی وزارت آموزش و پرورش در دومين کنفرانس توسعه و عدالت آموزشی گفت: پيشرفت ما در بيمه تکميلي فرهنگیان به موازات طرح تحول سلامت خواهد بود. اين طرح به دنبال آن است تا ارائه خدمات را به حدي برساند که ديگر دستگاه‌ها از ارائه بيمه تکميلي بي‌نياز باشند. 

سلامت نظام اداری در شأن نظام اسلامی نیست
خرازی رئیس امور سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم اظهار داشت: در حال حاضر در برنامه پنجم توسعه هستیم و اگر ارزیابی عملکرد را بررسی کنیم، می‌بینیم که نتایج مطلوبی را به دنبال نداشته است. نظام اداری برای اجرای برنامه‌های توسعه به حد انتظار مطلوب نیست چرا که نظامی است حجیم و دارای ایرادهای فراوان در ساختار.

مطالبات دریافتی از دانش‌آموزان باید در راستای حفظ شأن آموزش و پرورش باشد
میر شاه‌ ولد مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش گفت: بسیاری از مدیران مدارس به دلیل تنگناهای مالی مجبور هستند، هزینه‌های مدرسه را از طریق والدین تامین کنند البته باید این دریافت وجه به طوری باشد که شان و شخصیت آموزش و پرورش حفظ شود، سپس دست نیاز به سمت مردم دراز کند. 

توسعه عدالت و ارتقای کیفیت در آموزش و پرورش
دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: این وزارت خانه 40 میلیون مخاطب مستقیم دارد و کوچک‌ترین تصمیم آن همه را درگیر می‌کند. تمام امید ما این است که در برنامه ششم توسعه عنایتی ویژه به آموزش و پرورش شود زیرا که ما زیرساخت‌های منابع انسانی را تشکیل می‌دهیم. شعار ما در برنامه ششم توسعه توسعه‌ی عدالت و ارتقای کیفیت در آموزش و پرورش است.

توسعه مشارکت با فعالیت صندوق‌های مردمی 
دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش گفت: کسانی که مایلند در زمینه‌های مختلف به آموزش و پرورش کمک کنند، می‌توانند هم پرداخت نقدی به این صندوق داشته باشند، هم این که پولی را در حسابی قرار دهند و سود حاصل از آن به نفع دانش‌آموزان و آموزش و پرورش مناطق کم توسعه یافته قرار بگیرد و امیدواریم با توجه به روحیه‌ی خوبی که مردم تاکنون در صحنه‌های مختلف داشته‌اند از این طریق هم کیفیت آموزش را در مناطق به خصوص روستایی، عشایر و کمتر توسعه یافته ارتقاء دهیم.

استانداردهای لازم برای تبلت‌های دانش‌آموزی اعلام شد
کفاش معاون پرورشی آموزش و پرورش اظهار داشت: تبلت‌های دانش‌آموزی باید استانداردهای لازم را به لحاظ فنی از مرکز نیروی انسانی و فناوری و به لحاظ محتوایی ازسازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بگیرند.

همچنان سهم سوابق تحصیلی 25 درصد است
دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش در خصوص سوابق تحصیلی اظهار داشت: کمیته‌ای طبق قانون در وزارت علوم با مسئولیت وزیر علوم تشکیل شده است که آموزش و پرورش هم در آن عضویت دارد و چندی از نمایندگان مجلس هم حضور دارند. آن کمیته تعیین می‌کند که چه نسبتی از کنکور را معدل امتحانات نهایی تشکیل می‌دهد. ما امسال بیش از 25 درصد را پیشنهاد کردیم که در آن کمیته همین 25 درصد تصویب شد و امیدواریم که در سالهای آتی این نسبت افزایش یابد.

به زودی تمامی مدارس دارای نمازخانه خواهند شد
حمید رضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: تعداد مدارس به لحاظ شیفت‌بندی، 105 هزار  است و به لحاظ کاربردی حدود 87 هزار است و مدارسی که فاقد نمازخانه هستند زیر 25 درصد است که یا شامل مدارس کوچک و یا مدارس روستایی می‌شود و بقیه مدارس حداقل فضایی کوچک برای نماز خواندن را دارند و در بیش از 50 درصد از مدارس نماز جماعت اقامه می‌شود. 

پرداخت بخشی از هزینه آزمون استخدامی توسط داوطلبان
علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در خصوص هزینه‌های داوطلبان آزمون استخدامی اظهار داشت: رقم دقیق هنوز اعلام نشده است و برخی از هزینه‌ها را دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش پرداخت خواهد کرد و بخشی هم توسط خود داوطلبان باید تأمین شود، البته در تلاش هستیم هزینه پرداختی داوطلبان ناچیز باشد و این موضوع در حال کار کارشناسی است.

خداباوری باید اصلی ترین ویژگی بسیجیان باشد
دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش در جمع بسیجیان حوزه ستادی گفت: یکی از ویژگی های بسیجی بودن خداباوری در همه ابعاد است. بسیجی کسی است که در اظهار نظرها در همه رفتارها و در هر حال خدا را ناظر بر اعمال و رفتار خود می داند. یکی از ویژگی های دیگر بسیجی بودن خود را ندیدن و دیدن دیگران است. یک بسیجی باید در همه ابعاد فداکار باشد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
نه شان و جایگاهی داریم ونه حقوق فقط و فقط بی احترامی به معلمان حرف اول رامیزند و وزیر و معاونانش فقط نظاره گر هستند. معاونان مدارس رایگان سر کلاس درس می روند تا آقایان کسر نیرو را فراموش کنند مبادا به همکاران که حقوقشان کم است اضافه کاری بدهند تا قسمتی از مشکلات مالی خود را حل کنند به کیفیت و کمیت آموزش اهمیت نمی دهند .هزینه سرانه مدارس چند وقتی است که فراموش شده . هزینه مدارس برعهده مردم افتاده و....... درضمن معلمان بازشسته با حداقل حقوق گذران عمر می کنن و وزیرمحترم و معاونان در خواب خرگوشی و زمستانی .از نظر آقایان مسئول همه چی آرومه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۱۴ آذر ۱۳۹۴
حقوق فرهنگیان تا کی نباید افزایش پیدا کنه؟؟؟