اختصاص سهم ۱۵ درصدی اعتبارات استانی به مدرسه‌سازی

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: امروز همزمان با آئین تکریم خیرین مدرسه ساز ۹۵۰ کلاس درس تحویل دانش آموزان خواهد شد.

حمیدرضا خان محمدی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در همایش ملی تکریم خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: انشالله به آنچه که هدف‌گذاری کرده‌ایم یعنی تعهد ۲۰ هزار میلیارد تومانی برای مدرسه‌سازی در سال جاری دست پیدا می‌کنیم.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم ایران را آباد کنیم  راه آن از مدرسه است. شهید جمهور یار و یاور مدرسه‌سازی بود. ایشان در هر سفر ۱۰۰۰ میلیارد به مدرسه‌سازی اختصاص می‌دادند. شهید جمهور سه مرتبه با خیرین مدرسه‌ساز پیدا کردند. اگر امروز رشد ۳۰۰ درصدی مشارکت خیرین را شاهد هستیم ناشی از اهتمام ایشان به این حوزه بود.

وی افزود: امروز ۹۵۰ کلاس درس تحویل دانش‌‌آموزان خواهد شد. برای اولین بار از کتاب مفاخر مدرسه‌سازی ایران رونمایی خواهد شد. ۳۱۳ نفر از مفاخر ما در مدرسه‌سازی کتاب‌شان رونمایی خواهد شد.

خان‌محمدی گفت: خیلی از اولین‌ها در این دوره اتفاق افتاد. ۳۲ هزار کلاس درس، این عدد برای خیلی‌ها غیرقابل باور بود. موضوع مدرسه‌سازی اما به اتمام نرسیده است. در طول برنامه هفتم ۱ میلیون جمعیت یعنی هر سال ۲۰۰ هزار نفر به جمعیت دانش‌‌آموزان غیر از اتباع اضافه خواهد شد. 

وی تاکید کرد: هر جا چالشی بود خیرین حرکت کردند و مدرسه‌سازی را شروع کردند. برای اولین بار اطلسی در اختیار خیرین قرار گرفت تا مکان‌های چالشی به خیرین معرفی شود. برای اولین بار دو کارگروه در وزارت آموزش و پرورش و نهاد ریاست‌جمهوری برای رسیدگی به امور خیرین و موضوعاتی که دارند تشکیل شد. احکام ویژه‌ای در برنامه هفتم گنجانده شد. ۲۰ حکم برای ارتقای مدرسه‌سازی و تکریم خیرین مخصوصا معافیت‌‌های مالیاتی در این برنامه تعیین شد تا رونق مدرسه‌سازی را بیشتر کنیم.

وی افزود: در برنامه ششم از صندوق ذخیره ارزی ۱۰۰ میلیون دلار برای امر مدرسه‌سازی با دستور رییس‌جمهور تحقق پیدا کرد. همه دولت در امر مدرسه‌سازی یکپارچه بودند چون اولویت‌شان مدرسه‌سازی بود. 

خان‌محمدی با اشاره به رشد ۳۰۰ درصدی تعهدات خیرین افزود: در حال حاضر ۱۲ هزار میلیارد تومان تعهدات ثبت‌شده خیرین است. 

رئیس سازمان نوسازی مدارس ادامه داد: نگاه ویژه‌ای را در حوزه مسئولیت اجتماعی شاهد بودیم. ۳۰۰ درصد رشد ما در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی بود. بنگاه‌های اقتصادی، شرکت‌عا، کارخانه‌ها و .. همه پای مدرسه‌سازی آمدند. با مشارکت شما برای اولین بار ۷۰ هزار کلاس درس تعمیر و شاداب‌سازی شدند. 

وی گفت: در این دوره استانداران به عنوان ضلع چهارم جریان مدرسه‌سازی حضور پیدا کردند و به ما کمک کردند. وزیر کشور نامه‌ای به استانداران ارسال کردند و سهم ۱۵ درصدی از اعتبارات استانی برای مدرسه‌سازی اختصاص پیدا کرد.

خان محمدی گفت: سامانه‌های گرمایشی و سرمایشی حدود ۲۳ هزار کلاس درس در طرح شهید عرب استانداردسازی شد. 

وی افزود: طرح شهید پناهی برای ساماندهی مدارس کانکسی شروع شد و قرار شد مهر امسال ۱۰۷۰ مدرسه کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز را ساماندهی کنیم و این کار را جشن بگیریم. 

وی با بیان اینکه در حوزه هنرستان‌ها و تجهیز آنها کار بزرگی را خیرین رقم زدند، گفت: در ۵ استان ما از خیرین عقب هستیم. ۱۷ میلیون متر مربع را به کمک خیرین آسفالت و ایزوگام انجام دادیم.

محمدرضا جعفری, مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز نیز در این همایش گفت: شهید جمهور ستاد ویژه‌ای را برای هم‌افزایی و یک سند را با خیرین ایجاد کرده بودند تا مشکلات و موانع را از سر راه بردارد؛ امیدواریم رئیس‌جمهور جدید توجه به آموزش و پرورش و خیرین به عنوان شریک راهبردی دولت را جدی بگیرند.

جعفری با بیان اینکه تعهدات خیرین به ۱۲ هزار میلیارد تومان رسید و قصد داریم آن را به ۲۰ هزار میلیارد برسانیم ادامه داد: از وزارت آموزش و پرورش، سازمان نوسازی مدارس که با تعامل سارنده باعث شدند با کمک خیرین در سه سال گذشته بیش از ۳۲ هزار کلاس درس ساخته‌ شود، تشکر و تقدیر می‌کنیم چرا که بساط علم و دانش را گسترش دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار