آخرین مهلت ثبت نمرات دانش‌آموزان پایه نهم در «سیدا»

مهلت ثبت نمرات دانش‌آموزان پایه نهم توسط مدیران مدارس در سامانه «سیدا» امروز به پایان می‌رسد.

امتحانات سراسری پایه نهم از تاریخ ۶ خرداد آغاز و تا ۲۷ خرداد ادامه داشت. این آزمون‌ها در مدارس برگزار و امتحانات توسط دبیران در مدارس تصحیح شد و امروز مهلت ثبت نمرات دانش‌آموزان توسط مدیران مدارس در سامانه سیدا به پایان می‌رسد. پس از ثبت نمرات تمامی دانش‌آموزان، فرم هدایت تحصیلی برای آنان تکمیل و به مدارس ارسال خواهد شد.

امسال، امتحانات نهایی دانش‌آموزان به دو صورت سراسری استانی و همزمان کشوری برگزار شد. ۱ میلیون و ۲۱۰ هزار دانش‌آموز پایه نهمی که در سال آخر متوسطه اول هستند، در این آزمون‌ها شرکت داشتند.

دروس املا، عربی، مطالعات اجتماعی، پیام‌های آسمانی، نگارش، آمادگی دفاعی و زبان انگلیسی به‌صورت هماهنگ استانی در ۳۲ استان کشور برگزار شد. همچنین سه درس پایه در این مقطع تحصیلی که علوم، ریاضی و فارسی هستند به صورت سراسری برگزار شد.

همچنین بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان در آزمون‌های رغبت و توانایی که در زیر مجموعه اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش است، شرکت کرده و با بارگذاری نمرات امتحانی، هدایت تحصیلی آنان تکمیل خواهد شد.

فرآیند ثبت‌نام دانش‌­آموزان پایه­ دهم رشته­‌ها و شاخه­‌های مختلف تحصیلی دوره دوم متوسطه، پس از صدور نمون‌برگ هدایت تحصیلی پایه نهم، برای افراد دارای اولویت (الف) از ۱۸ تیر آغاز و تا ۴ مرداد انجام خواهد شد. سپس از تاریخ ۶ مرداد‌ماه دانش‌­آموزان با اولویت (ب) می‌­توانند برای ثبت‌نام در رشته مورد تقاضا به مدارس مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار