200 میلیون اعتبار برای مدارس دارای دانش‌آموزان با مشکل جسمی و حرکتی

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: 200 میلیون اعتبار را برای مدارسی که دارای دانش‌آموزان مشکل جسمی و حرکتی هستند برای به کارگیری همیاران اختصاص داده‌ایم.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ،  دکتر قدمی معاون وزیر و رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: یکی از مشکلات مهم در مدارس استثنایی کمبود نیروی انسانی تخصصی است، به خصوص در دوره‌ دبیرستان که باید دبیرانی را که هم فن تدریس و هم فن ارتباط را داشته باشند، باید داشته باشند.
 
وی ادامه داد: امسال و سال بعد در حدود 800 نفر از سیستم ما بازنشسته می‌شوند اما جذب ما برای جایگزینی آنان تنها 125 نفر است، به علاوه افرادی که سال آینده فارغ‌التحصیل می‌شوند اما باید گفته شود که در این زمینه بسیار مشکل داریم.

دکتر قدمی در خصوص حل این مشکل اظهار داشت: با هماهنگی وزیر و جمعی از کارشناسان نامه‌ای تهیه شده مبنی بر درخواست مجوز برای استخدام کارشناسان مرتبط با این مدارس که اگر با این نامه موافقت شود، آزمونی برگزار گردد و کارشناسان مرتبط را بتوانیم جذب کنیم . 

وی بیان کرد: با برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در امسال تنها 15 درصد کمبود دبیران ما رفع شده است اما ما همچنان برای اینکه کلاس‌هایمان بدون معلم نماند، ناگزیریم مجوز استخدام را بگیریم. درغیر این صورت ظرفیت کلاسهای دانش‌آموزان تک معلولیتی که 6 نفر است باید بیشتر گردد و کیفیت پایین‌تر می‌آید.

هزار و 900 دانش آموز با مشکل جسمی حرکتی 
دکتر قدمی در خصوص دانش‌آموزان با مشکلات جسمی حرکتی بیان کرد: از بین 73 هزار نفر هزار و 900 نفر دانش‌آموز با مشکل جسمی حرکتی داریم که مدارس هم این دانش آموزان با کمبود همیار مواجه است. 

وی ادامه داد: دیده شده خانواده‌ها در این مدارس کارهای دانش‌آموزان خود را انجام می‌دهند، از این رو در جلسه 10 روز پیش با وزیر قرار بر این شد، بخشی از صرفه جویی اعتبارات را به این مدارس اختصاص دهیم تا دیگر به دلیل کمبود اعتبار مشکل همیار نداشته باشیم. 

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در پایان خاطر نشان کرد: اعتبار پیش بینی شده برای این مدارس 200 میلیون تومان است که به مدارس ابلاغ شده تا افرادی را به صورت حق‌الزحمه‌ای به کار گیرند اما این اطمینان را می‌دهیم که در سال آینده این مشکل به صورت ریشه ای حل شود و دیگر نیازی به حضور والدین در مدارس نباشد. 



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار