رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت:طرح آتیه دیگر اجرا نمی‌شود و جای آن طرح خدمات حمایتی را در دستور کار گذاشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، دکتر قدمی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: طرح آتیه که در سالیان پیش اجرا می‌شد امسال اجرا نمی‌شود و به جای آن طرح خدمات حمایتی مطرح شده است. در این طرح به جمع‌بندی رسیده ایم که به سمت توانبخشی و جراحی حرکت کنیم، چراکه بیشتر دانش‌آموزان عمدتا از اقشار محروم هستند و نیاز به دارو و ابزار توانبخشی دارند.
 
وی ادامه داد: طرحی را که دستورالعملش را ارسال کرده‌ایم، شامل تامین هزینه برای نوآموزان پیش از دبستان (97 نفر) که به کاشت حلزون احتیاج دارند و دانش‌آموزانی که به طور ثابت هزینه‌های دارویی خاص خود را پرداخت می‌کنند، می‌شود.در کاشت حلزون با کمک خیرین اقدامی صورت گرفته تا دانش آموزان به طور رایگان از این ابزار استفاده کنند تا بتوانند برای تحصیل به مدارس عادی بروند . همچنین هزینه‌های جراحی که به صورت ویژه برای دانش‌آموزان اتفاق می‌افتد تامین می‌کنیم.تهیه سمعک ، عینک و غیره، را با اولویت مناطق محروم انجام می‌دهیم و حدود 3 میلیارد اعتبار را برای این بخش کنار گذاشته‌ایم.
 
دکتر قدمی اظهار داشت: اطلاعاتمان برای اینکه کدام دانش‌آموزان شامل این طرح می‌شوند تا پایان این ماه تکمیل می‌شود و خدمت رسانی به آنها ممکن می‌گردد.استقبال خانواده‌ها از این مسئله بسیار خوب بوده است و باید گفته شود که خانواده‌هایی که هنوز فرزندانشان را معرفی نکرده‌اند باید برای ارزیابی خود را به مدارس معرفی کنند.اکثریت پرسنل سازمان دانش‌آموزان استثنایی را خانم‌ها تشکیل می دهند .

دکتر قدمی بیان کرد: 22 هزار نفر پرسنل داریم که به جز دوره‌های متوسطه در سایر بخش‌ها اکثریت خانم ها هستند. به این دلیل که به لحاظ شرایط عاطفی خانم‌ها در مدارس ما موفق‌تر بودند. 

وی درخصوص مزایا برای این پرسنل گفت: مزایایی که برای این همکاران در نظر گرفته شده است شامل خدمات هر ساله آنها با ضریب 1.2 است که خدمت 25 ساله آنها را با 30 سال پر می‌کند یعنی در سال بیست و پنجم خدمت خود حقوق 30 روزه را دریافت می‌کنند و باز نشسته می‌شوند.
اما باید گفته شود که همکاران ما را در این سازمان فقط گرایش های معنوی نگه داشته است و مبلغ 100 تا 120 هزار تومان بسیار پایین می‌باشد.

دکتر قدمی در پایان خاطر نشان کرد: به دنبال محاسبه سنوات خدمت آن دسته از همکارانی که با ضریب 1.2 حساب نشده است، هستیم و این اطمینان را می‌دهیم که مشکل ایجاد شده را رفع خواهیم کرد.همچنین این نکته قابل ذکر است که جمعیت فرهنگی مدارس سابقه‌ای بالای 15 سال دارند و با کمبودنیروی جوان در مدارسمان مواجه هستیم. چرا که در سالهای گذشته جذب کارشناسان ما  نزدیک به صفر بوده است. 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.