«خط سوم‌» این بار بهانه‌ای شده تا مفاهیم مذهبی را با هنر به شکلی عمیق‌تر نشان دهد.

مجتبی دعایی دبیر سوگواره «خط سوم» در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این سوگواره گفت: این سوگواره امسال در دو بخش حرفه‌ای و آماتور برگزار می‌شود.

وی افزود: این سوگواره شامل عکس‌هایی از محرم و آیین‌های عزاداری است و بخش آماتور برای حمایت از کسانی که دستی به این هنر دارند و می‌خواهند خود را در کنار هنرمندان حرفه‌ای محک بزنند، ایجاد شده است.

دعایی راجع‌ به شکل‌گیری این سوگواره عنوان کرد: ما در شرکت تبلیغاتی «خط» از سال گذشته تصمیم گرفتیم تا به  نوعی نذر فرهنگی برای ائمه داشته باشیم و تصمیم گرفتیم فراخوان عکاسی را با موضوع محرم و عاشورا منتشر کنیم؛ ولی چون  زمان کمی برای پخش این فراخوان داشتیم، نتوانستیم این کار را به طور گسترده انجام دهیم. ولی امسال با تجربه‌ای که از دفعه قبل داشتیم، فراخوان‌مان را گسترده‌تر و در سطح سراسر کشور منتشر کردیم و با استقبال خوبی نیز مواجه شدیم.

وی اضافه کرد: امسال حدود 430 نفر در بخش حرفه‌ای و 530 نفر در بخش آماتور شرکت کردند و کار‌ها نیز توسط ساعد نیک‌ذات، سیف‌الله حمیدیان و افشین بختیار داوری شدند و از هر گروه 30 عکس برگزیده و از میان آن‌ها نفرات اول تا سوم نیز مشخص شدند که در مراسم اختتامیه جوایزی به آن‌ها اعطا می‌شود. 

وی در ادامه بیان کرد: ما سعی کردیم به صورت عمقی‌تر این موضوع را دنبال کنیم و در نظر داریم تا در سال‌های بعد سوگواره را تنها به عکس محدود نکنیم و هنر‌های تجسمی دیگر را در آن بگنجانیم.

دعایی همچنین درباره عنوان «خط سوم» گفت: این عنوان بر گرفته از شعری از آقاسی است که در آن از خط اول شروع می‌کند و آن‌ها را توصیف می‌کند و به خط سوم که می‌رسد می‌گوید «خط سوم» خط صلح و اولیاست، کربلا بارزترین منظور ماست ...

وی در پایان با اشاره به تأثیرات این دست‌ همایش‌ها خاطرنشان کرد: این جور برنامه‌ها تأثیراتی را روی حتی کسانی که ظاهراً مذهبی نیستند، می‌گذارد و در این سوگواره حتی یکی از داوران که خیلی احساساتی بود از دیدن برخی از آثار اشک می‌ریخت؛ ولی به طور کلی ما در این سوگواره موضوع و محتوای مذهبی را با هنر ترکیب کردیم که این باعث افزایش تأثیرگذاری آثار می‌شود، همچنین روز جمعه که در خانه هنرمندان افتتاحیه این سوگواره است، با حضور مهمانانی از عرصه مختلف هنر و فرهنگ از کتاب این برنامه نیز رونمایی می‌شود.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار