آیین اختتامیه هفتمین سوگواره نواها و اشعار آیینی با حضور جمعی از مداحان اهل بیت در حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه موسيقي باشگاه خبرنگاران آیین اختتامیه هفتمین سوگواره نواها و اشعار آیینی، با حضور علی دارابی معاون سازمان صدا و سیما، پیرغلامان اهل بیت همچون علی آ‌هی، یدالله بهتاش، سردار مداحی مدیر ستاد مرکزی هیات رزمندگان اسلام و جمعی از شاعران و مداحان کشور در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.
شرکت کنندگان در آیین اختتامیه هفتمین سوگواره نواها و اشعار آیینی، آثار خود را از ابتدای ماه محرم به دبیرخانه این سوگواره ارسال کرده بودند و در این مدت نیز داوران به انتخاب نفرات برتر گروه های سنی مختلف مشغول بودند.
در این مراسم جمعی از مداحان و شاعران نوجوان و جوان کشورمان که به انتخاب هیئت داوران هفتمین سوگواره نواها و اشعار آیینی رتبه برگزیده کشوری را بدست آورده بودند به مداحی و مرثیه سرایی پرداختند.
دارابی معاون سازمان صدا و سیما در این مراسم گفت: اگر بتوانیم معرفت و شیرینی سخن اهل بیت را در کام مردم بنشانیم کار مهمی انجام داده ایم و  این موضوع برای دنیا و آخرت ما کافی خواهد بود و برای همین گفتمان و منظومه فکری که در رسانه ملی هست گفتمانی است که قرآن و  عترت نظام امامت و ولایت بیان می‌کند و تلاش ما بر آن است که این مسائل توسعه پیدا کند.
وی ادامه داد: افتخار ما این است که اولین کشور شیعه امیرالمومنین (ع) هستیم و پرچم سربلند و سرافراز اسلام را به دست گرفته  ایم و انقلاب اسلامی با رهبری حضرت امام (ره) و شهدای عزیزمان که بهترین فرزندان این مرز و بوم بودند برای استقلال آزادی و عزت امروز ما و برای اهتزاز پرچم شیعه در جهان جان خود را فدا کردند.
گفتنی است در پایان این سوگواره از دوازده نوجوان و جوان شاعر و مداح اهل بیت تقدیر شد و به رسم یاد بود هدایایی نقدی به آنها اهدا گردید./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار