مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: به منظور جلوگیری از فعالیت مجریان تورهای غیرمجاز گردشگری، يك واحد غيرمجاز فروش تورهاي زيارتی و سياحتی در شهر شريفيه پلمب شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ محمد علی حضرتی افزود: با توجه به افزايش تقاضا براي سفر به عتبات عاليات در آستانه فرا رسیدن ایام اربعین حسینی، برخی واحدهای گردشگری غیرمجاز در سطح استان از کانال‌های غیررسمی و بدون دخالت دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی اقدام به برگزاری تورهای زیارتی و تفریحی و ثبت نام از متقاضیان  کرده‌اند.

وی افزود: به دنبال بازدیدهای مکرر کارشناسان کمیته نظارت حوزه گردشگری این اداره کل جهت شناسایی تورهای فاقد مجوز و جلوگیری از ادامه‌ی فعالیت مجریان این تورها، یک واحد غیرمجاز فروش تورهای سیاحتی و زیارتی در شهرستان البرز پلمب شد.

حضرتی ادامه داد: براساس آئین نامه‌ی بند "ب" نظارت بر تاسیسات گردشگری تنها واحدهای دارای مجوز رسمی از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مجاز به برگزاری تورهای سیاحتی و زیارتی با رعایت ضوابط و مقررات مصوب از سوی این اداره کل هستند.

وی  یادآور شد: امنیت یکی از ارکان مهم در سفر است که باید از سوی شهروندان به صورت جدی پیگیری شده و برای عزیمت به سفرهای زیارتی و سیاحتی از طریق دفاتر خدمات مسافرتی دارای صلاحیت و مجهز به راهنمای گردشگری و بیمه مسافر اقدام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین تاکید کرد: شهروندان باید از خرید هرگونه تور از واحدهای بدون مجوز و غیرمجاز خودداری کنند .

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.