رییس اتاق بازرگانی تبریز گفت: قدمت فرش ایران به 500 سال قبل از میلاد باز میگردد و یکی از معروفترین این فرش ها در موزه آرمیتاژ روسیه نگه داری می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حسن زاده با اشاره به موفقیت های تیم مذاکره کننده هسته ای با گروه 5+1 گفت: جایگاه واقعی ایران بعد از موفقیت های بزرگ دیپلماسی بیشتر از گذشته مشخص شده است.

وی ادامه داد: ایران با احترام به کلیه ارزش های انسانی و معنوی خواهان تعامل با تمامی کشورهای جهان در راستای صلح جهانی برای زندگی بهتر می باشد.

حسن زاده اظهار داشت: دو اتفاق مهم، ثبت جهانی فرش تبریز و ثبت جهانی صنایع دستی اصفهان پیام صلح و دوستی را به جهانیان اعلام می کند.

وی ثبت جهانی فرش هریس را نیز به عنوان یکی دیگر از افتخارات عنوان کرد و افزود: ما در تمامی دوران تاریخ شکوفایی خاصی را داشته ایم و فرش هریس که در دنیا به ثبت رسیده است یکی از بزرگترین اتفاقات ما می باشد.

رییس اتاق بازرگانی تبریز تصریح کرد: قدمت فرش ایران به 500 سال قبل از میلاد باز میگردد و یکی از معروفترین این فرشها در موزه آرمیتاژ روسیه نگه داری می شود.

وی به ضرورت صادرات فرش تاکید کرد و افزود: در راستای کاهش وابستگی به صادرات نفت اتکا به فرش بسیار ضروری می باشد و اتخاذ بسترهای حمایتی از صادرکنندگان با محوریت فرش اقدام شود.
 انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.