مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: توسعه مکانیزمهای تولید و مصرف فرآورده های پروبیوتیک خواهد توانست در سلامت آحاد جامعه موثر و مفید واقع شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب دا؛ دکتر هدایت حسینی در جلسه انعقاد تفاهمنامه با انجمن پروبیوتیک و غذاهای فراسودمند ایران گفت: ازجمله برنامه های سازمان غذا و دارو توسعه همکاری با انجمن های علمی و تخصصی و بنیان های مرتبط با موضوع فرآورده های غذایی است.

وی افزود: این تفاهمنامه باب همکاریهای جدیدی را خواهد گشود که طی آن سازمان بتواند از پتانسیل علمی بالای انجمن پروبیوتیک و غذاهای سودمند ایران بهرمند شود.

دکتر حسینی  در حوزه فرآورده های غذایی با اشاره به بندهایی از تفاهمنامه امضا شده بین اداره کل متبوعش با انجمن پروبیوتیک تصریح کرد: پیرو این تفاهمنامه مقرر شد که همکاران انجمن پرو بیوتیک در جلسات، کمیسیونها و کمیته های تصویب ضوابط و مقررات سازمان حضور یافته و از مشاوره های علمی خود ما را بهره مند سازند.

وی همچنین اضافه کرد: مسئولیت آموزش تئوری و عملی شرکتهای خواهان تولید این دست فرآورده ها، به  انجمن واگذار گردید.

دکتر حسینی مهمترین ماده این تفاهمنامه را پایش سطح عرضه، به عنوان عملیاتی که نیاز به اطلاعات تخصصی و آزمایشگاههای خاص دارد دانست و گفت: امیدواریم با کمک انجمن مذکور، بتوان پایشهای تخصصی را آغاز کنیم.

مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در پایان خاطر نشان کرد: توسعه مکانیزمهای تولید و مصرف فرآورده های پروبیوتیک  خواهد توانست در سلامت آحاد جامعه موثر و مفید واقع شود.

انجمن پروبیوتیک به عنوان بازوی قوی در کنار سازمان غذا و دارو قرار دارد
 در ادامه مراسم امضای تفاهمنامه همکاری بین اداره کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو و انجمن پروبیوتیک و غذاهای سودمند ایران دکترمریم تاج آبادی رئیس این انجمن ضمن قدردانی از رئیس سازمان غذا و دارو که شرایط این تفاهم را فراهم کرد اظهار داشت:در چارچوب تفاهمنامه تدابیری اندیشیده  شده است تا بواسطه علم پروبیوتیک و استفاده از آن، در افزایش سلامت مواد غذایی، پیشگیری از بیماریهای عفونی و غیر عفونی و همچنین کاهش اثرات بیماریهای سرطانی قدمهای موثری برداشته شود.

وی همچنین گفت: انجمن پروبیوتیک که حدود 400 عضو هیئت علمی اعم از رشته های مختلف علوم پایه، صنایع غذایی گرفته و بیوتکنولوژی و پزشکی دارد به عنوان بازوی قوی مشورتی، در کنار سازمان غذا و دارو قرار خواهد گرفت تا با اصول دانش بنیان بتواند نقشی موثر در ارتقای سلامت مردم ایفا نماید.

دکتر تاج آبادی در پایان تاکید داشت: در این تفاهمنامه تدابیری اندیشیده شده است  تا پس از انجام آنها، مردم با فراغ بال و اطمینان خاطر نسبت به خرید این قبیل محصولات اقدام کنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار