معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست تهران گفت: از امروز تا پایان هفته، وضعیت کیفی تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

تا پایان هفته تهران ناسالم استمحمد رستگاری معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص وضعیت کیفی هوای تهران اظهار کرد: با توجه به اطلاعات دریافتی از سازمان هواشناسی وضعیت کیفی هوای پایتخت از امروز تا پایان هفته برای گروه‌های حساس در شرایط ناسالم قرار دارد.

وی تصریح کرد: امروز نیز به دلیل غلظت بیش از حد مجاز ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون کیفیت هوای تهران برای گروه‌های حساس در شرایط ناسالم اعلام شده است.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست تهران تاکید کرد: افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای از جمله بیماران قلبی و ریوی و افراد سالمند از تردد و فعالیت در فضای باز و انجام فعالیت‌‌های شدید بدنی و فعالیت ورزشی در فضاهای آزاد خودداری کنند.

رستگاری در ادامه گفت: والدین از کودکان و خردسالان در سنین مهد کودک ،پیش دبستانی و دبستان به منظور کاهش تردد و حضور در فضای باز جلوگیری کنند.

وی توصیه کرد: شهروندان جهت حفظ سلامت از وسایل نقلیه شخصی تا حد امکان خودداری کرده و از فعالیت‌هایی که موجب تشدید آلایندگی هوا چون سوزاندن ضایعات، عملیات قیرکاری، تردد با وسایط نقلیه عمومی می‌شود جدا پرهیز کرده و در زمان سوختگیری از سر ریز شدن بنزین وسایلی سوخت‌ها در جایگاه جلوگیری کنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار