هر شهروند اردبیلی روزانه حدود یک کیلوگرم زباله تولید می‌کند در حالی که رقم میانگین کشوری 400گرم و میانگین جهانی 300گرم است.

اردبیل پیشتاز در تولید زباله
سید رضا موسوی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص مشکل زباله‌های اردبیل اظهار کرد: میانگین سرانه تولید زباله در استان اردبیل به حدی است که یک مشکل جدی در این زمینه و مدیریت آن به وجود آورده است.

وی در خصوص مدیریت پسماند گفت: با اینکه تنها چهار ماه از مدت قانونی ممنوعیت دفن زباله باقی مانده اما در استان ما این اتفاق همچنان ادامه دارد.

موسوی افزود:سرانه تولید زباله 850 گرم بیش تر از نسبت کشوری و جهانی است.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل ادامه داد: دفن زباله آلودگی‌های منابع زیستی را به همراه  داشته که در دراز مدت غیرقابل کنترل بوده ولی با این وجود با دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها به نتیجه مثمر ثمری در حل این معضل نرسیده‌ایم.

موسوی در خصوص سیاست‌های موقت شهرداری اردبیل جهت مدیریت پسماند گفت: یک روز طرح احداث کارخانه کمپوست و اخذ عجله‌ای مجوز از محیط زیست را برای آن مطرح می‌کنند و روز دیگر زباله‌سوز و اجرای موقت طرح‌های تفکیک زباله که برای مدیریت پسماند انجام شده؛ ولی هیچ‌ یک در مدیریت و رفع مشکل پسماند راهی را هموار نکرده است.

وی با بیان اینکه هنوز با استقرار کارخانه زباله سوز به طور قطعی موافقت نکرده‌اند، افزود: در برخی شهرهای شمالی به دلیل کمبود زمین این اتفاق باید رخ دهد اما درخود اردبیل استقرار کارخانه زباله سوز خروجی ندارد و حتی در برخی استان‌ها به دلیل استفاده از تجهیزات چینی در اجرای زباله سوز‌ها آلودگی‌هایی به وجود آمده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل تاکید کرد: مسئولان استانی باید سیاست شهر اردبیل را در خصوص مدیریت پسماند مشخص کرده و از تکنولوژی‌های مورد تایید محیط زیست استفاده کنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.