رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: سطح دانش زنان روستایی قزوین در زمینه بهداشت دام وطیور ارتقا می یابد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: سطح دانش زنان روستایی قزوین در زمینه بهداشت دام وطیور ارتقاء می یابد.

عیسی غیاث یزدی افزود:اداره دامپزشکی قزوین دوره های ترویجی با موضوع نحوه رعایت ضوابط بهداشتی در نگهداری از دام وطیور در روستاها برگزار می کند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین افزود: با توجه به نقش مهم آموزش در ارتقاء دانش بهره­ برداران، توسعه کمی و کیفی فرآورده های خام دامی، این اداره در نظر دارد نسبت به برگزاری دوره های ترویجی با موضوعات مرتبط با بهداشت و بیماری های دام و طیور و فرآورده های خام دامی، با هدف ارتقاء سطح علمی تلاشگران روستایی بویژه زنان روستایی اقدام کند.

غیاث یزدی در خصوص نقش زنان روستایی در افزایش بهره وری تولیدات دامی گفت: بر هیچ کس پوشیده نیست که بخش اعظم تولیدات دامی در روستاها به حضور و فعالیت این قشر زحمت کش بستگی دارد و در این بین هرچه میزان اطلاعات و سطح علمی افراد افزایش یابد، بطور مستقیم در افزایش بهره­ وری تولیدات دامی نقش خواهد داشت.

وی افزود: کاهش بیماری، ارتقاء سطح بهداشت، کاهش تلفات، بهینه سازی مصرف جیره غذایی، افزایش راندمان تولید، جلوگیری از استفاده بی رویه داروها و آنتی بیوتیک ها از نتایج اجرای این طرح است.

یزدی ابراز امیدواری کرد: بخشداران، دهیاران و شوراهای روستایی زمینه برگزاری این کلاسها را فراهم کنند تا اجرای این طرح عملیاتی شود.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا  کلیک کنید.
انتهای پیام/ی


برچسب ها: دانش ، زنان ، روستایی ، قزوین ، ارتقاء
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.