مدیر کل دفتر نظارت بر تاسیسات گردشگری کشور با مهم دانستن صنعت گردشگری، از جایگزینی آن به جای نفت در آینده خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛مدیر کل دفتر نظارت بر تاسیسات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در نشست هم اندیشی مدیران و مسئولان صنعت هتل داری با اشاره به اینکه مشهد مهمترین مقصد گردشگری زیارتی در ایران است،گفت: صنعت گردشگری هنوز در ابتدای راه است و مانند کودکی است که باید به مرحله رشد و بلوغ برسد و به طور حتم زمانی که گردشگری به بلوغ برسد به طور حتم جایگزین مطمئنی برای نفت است.

ولی تیموری، از اهمیت نقش مشهد در توسعه صنعت گردشگری خبر داد و تصریح کرد: در گردشگری زیارتی در مشهد مقدس به مرحله حفظ بازار رسیده ایم که این مرحله یکی از مهمترین مراحل در صنعت گردشگری است.

تیموری با اشاره به اینکه صنعت گردشگری یک صنعت فرا بخشی است افزود: با وجود نقش آفرینی 27 دستگاه مختلف در صنعت گردشگری، دستگاه هایی وجود دارند که بدون همکاری و مشورت با دستگاه های متولی صنعت گردشگری فعالیت می کنند.

وی با اشاره به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 یادآور شد: باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که فعالیت های مربتط با صنعت گردشگری در مشهد شایسته و متناسب با شأن انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام باشد.

هتلداران پرچمداران صنعت گردشگری خراسان رضوی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی هم در این نشست بر اهمیت نقش اتحادیه هتلداران بر توسعه گردشگری استان تاکید کرد.

حسین زارع صفت با اشاره به اهمیت هتلداری در صنعت گردشگری گفت: هتلدار ها پرچمداران صنعت گردشگری هستند.

وی با اشاره به اهمیت دیگر اتحادیه های مرتبط با صنعت گردشگری اظهار داشت: هر اتحادیه ای در جای خودش دارای اهمیت است؛ چرا که هر اتحادیه ای در صنعت گردشگری نقش و جایگاه خاص خود را دارد اما اتحادیه هتلداران نقش بیشتری در رشد و توسعه صنعت گردشگری دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هدف تهیه آئین نامه تاسیسات گردشگری را انسجام بخشی فعالیت دستگاه ها دانست و افزود: موضوعات مرتبط با پروانه بهره برداری، مسئولیت مدیران هتل ها، آمار و ثبت آمار، استانداردسازی و تداوم درجهت هتل ها، آموزش تخصصی پرسنل، راهنمایان تور خارجی، خرید و فروش و اجاره واحدهای اقامتی جزء مهم ترین موضوعاتی است که در آئین نامه به آن پرداخته شده است.

زارع صفت به موضوع ساماندهی خانه مسافرها اشاره کرد و تصریح کرد: جهت گیری ما در استان این است که بتوانیم درخصوص اسکان تمامی اقشار مردم ظرفیت ها و زیر ساختهای لازم را تامین کنیم.

طرح جامع زیارت و گردشگری خراسان رضوی تصویب شد

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری خراسان رضوی در این نشست از تصویب طرح جامع 5 ساله چشم انداز زیارت و گردشگری مذهبی استان خبر داد گفت :طرح جامعی به عنوان یک سند چشم انداز 5 ساله از ابتدای سال 95 عملیاتی می شود که تاکنون 16 کمیته اجرایی در خصوص مسائل مرتبط با زیارت و گردشگری مذهبی در استان تشکیل شده است.

محمد حسن واحدی چشم انداز این طرح را زیارت عارفانه، ارزان، آسان و با کیفیت و ماندگار با هدف ترویج و تثبیت فرهنگ رضوی در زندگی مردم دانست و افزود: بر اساس این طرح و در یک افق 5 ساله اگر بتوانیم تنها 10 درصد جمعیت شیعه را به مشهد بیاوریم 40 میلیون شیعه به مشهد مقدس سفر خواهند کرد.

واحدی به فرا رسیدن اربعین حسینی و دهه آخر صفر اشاره کرد و گفت: پیش بینی می کنیم امسال و همزمان با دهه آخرصفر و سالروز شهادت امام رضا (ع) 250 هزار زائر پیاده و 3 میلیون و یکصد هزار نفر زائر به مشهد مقدس مشرف شوند.

وی به خدمات استان خراسان رضوی به زائران پیاده اربعین حسینی در خاک عراق اشاره و خاطر نشان کرد: سال گذشته خراسان رضوی 7 موکب برای خدمت رسانی به زائران پیاده اربعین حسینی ایجاد کرد که امسال تعداد این موکب ها به 35 موکب افزایش یافته و 500 دستگاه اتوبوس و 450 نفر از کارکنان شهرداری مشهد برای خدمت رسانی به زائران پیاده اربعین حسینی به عراق اعزام شده اند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.